Nagy tengerszint feletti magasságú reptéren jelesre vizsgázott az Antonov regionális típusa, az An-158 – közölte november 19-én az ukrán gyártó.
Átvette első An-158 típusú gépét a Cubana
Az ukrán masina harmadik szériapéldánya (201-03) a típus első üzemeltetője, a kubai Cubana de Aviación légitársaság jóvoltából dél-amerikai körutat teljesített, mely során magashegyi repülőtérről történő üzemelést is tesztelték. A próba első állomásaként a ecuadori Latakunga repülőtéren (mely 2800 méteren fekszik) hajtottak végre le- és felszállást, majd a 4000 méter felett elhelyezkedő, bolíviai La Paz repterén tesztelték az An-158-ast.
A próbák során bebizonyosodott, hogy a típus alkalmas magashegyi reptérről való üzemelésre. A következő kihívás a szintén magasan fekvő, de hóval is borított légikikötők meglátogatása lesz.
Az An-158-as az elődmodell An-148-as hosszított törzsű és költséghatékonyabb változata. A kéthajtóműves típus maximum 99 utas szállítására alkalmas. Üzemanyag-fogyasztása az Antonov ígérete szerint egy ülésre vetítve 9%-kal kevesebb, mint a 148-as szériáé.
Az An-158-as prototípusa 2010. április 28-án teljesítette első felszállását. Az első üzemeltető, a Cubana de Aviación április 18-án vehette át első gépét, mind a három megrendelt példány megérkezett augusztusig. A három An-158-as tartós bérlet keretében (az Ilyushin Finance Corporation közreműködésével) került a kubai légitársasághoz.