A Budapest Airport még sohasem ért el ilyen magas eredményt azon a független, nemzetközi utas elégedettségi felmérésen, amelyben a világ 281 repülőtere vesz részt, és amit a legmegbízhatóbb, piacvezető kutatásként tartanak számon. A negyedéves felmérésen Európában 71 repülőtér, köztük a legnagyobb légikikötők vesznek részt. Ennek alapján kijelenthető, hogy a budapesti repülőtér hosszú évek munkájával Európa élvonalába dolgozta fel magát. A magyar főváros repülőtere a kereskedelmi szolgáltatásokban és a terminálok színvonalában a legerősebb. A Budapest Airport közleménye.

Tovább javított pozícióin a Budapest Airport az ún. ASQ (Airport Service Quality), vagyis repülőtéri szolgáltatási színvonal névre keresztelt nemzetközi felmérésen, amit minden negyedévben elvégeznek a legtöbb nagy európai repülőtéren.

A repülőtereket tömörítő nemzetközi szervezet, az ACI titkos kérdőíves kutatásával az utasok elégedettségét vizsgálják a kapott szolgáltatásokról. A 34 szempontból álló felmérés az egyik legmegbízhatóbb képet adja az utasok véleményéről.

A Budapest Airport először ért el a lehetséges 5-ből 4 pont feletti általános elégedettségi eredményt a turisták körében, a teljes utasforgalom tekintetében ez a mutatószám 3,99 lett, ami messze meghaladja az európai átlagot.

Az utasok a kutatást végző szakembereknél 34 paraméter alapján mondhatnak véleményt, vagyis 1-től 5-ig pontozhatnak, ezek a különböző repülőtéri szolgáltatásokra, a környezetre, a tájékozódásra, a közlekedésre és a biztonságra vonatkoznak. A 34 szempont közül a budapesti repülőtér 11 kategóriában ért el 4-nél jobb átlagot a harmadik negyedévben, ami hatalmas előrelépés, tekintve, hogy ez amúgy a legforgalmasabb időszak a repülőtéren. A legtöbb területen a Budapest Airport az európai átlagot nem csupán hozta, hanem meg is haladta.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Hagyományosan jól szerepelt a Budapest Airport biztonsági területe, a megkérdezett utasok véleménye alapján az ellenőrzést végző személyzet alaposan, határozottan, mégis udvariasan dolgozik. A Budapest Airport emellett a kereskedelmi szolgáltatásokban és a terminálok színvonalában is jól teljesít. A felmérésben résztvevő 71 európai repülőtér közül az egyik legjobb eredményt érte el a budapesti repülőtér az elérhető éttermi kínálatban és azok ár/érték arányának színvonalában. Az utasok szintén jó pontszámokat adtak a terminál (SkyCourt és a 2A ill. 2B) általános atmoszférájára és a tisztaságra is.

Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója elmondta: „kemény munka áll mögöttünk, hiszen az elmúlt években sikerült negyedévről negyedévre tovább javítanunk az eredményeinket a nemzetközi utas elégedettségi felmérésen. A legfrissebb negyedéves kutatás is jól mutatja ezt a fejlődést. Ezt alig két évvel a SkyCourt (mintegy 100 millió euró, azaz 30 milliárd forintos beruházás) megnyitása után értük el, a kereskedelmi szolgáltatások és a működés tökéletesítése terén óriásit léptünk előre. Külön öröm, hogy ezt az utasok is egyre inkább értékelik, akárcsak a többi területet, ahol a Budapest Airport immár Európa élmezőnyében versenyez. Hálásak vagyunk az elért eredményért a velünk együttműködő repülőtéri szolgáltatók munkatársainak, akikkel karöltve dolgozunk a vezető szolgáltatási színvonal megőrzésén.”

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!