Véglegesítette Boeing 747-8I, 777-300ER és 787 Dreamliner típusokra szóló, az idei párizsi légi szalonon tett előrendelését a Korean Air. A listaárakon számítva 3.9 milliárd dolláros üzlettel a légitársaság tovább erősítette bizalmát a Boeing 747-es 8-as szériájában, amelynek teherszállító változata már megtalálható a flottában.

Boeing 747-8I és 777-300ER Korean Air festésében. (Forrás: Boeing) | © AIRportal.hu

Boeing 747-8I és 777-300ER Korean Air festésében.
(Forrás: Boeing)

Öt darab Boeing 747-8 Intercontinental, hat darab 777-300ER és egy darab 787 Dreamliner található abban a rendelési szerződésen, amelyet most véglegesített a Korean Air. A légitársaság teljes rendelésállománya ezzel 10-10 gépre nőtt a 747-8I és a 777-es esetében, míg a Dreamlinerből összesen 11 gépre van fennálló igénye a koreaiaknak.

A Boeing közleménye nem tesz róla említést, de más forrásokból tudható, hogy a 787-es esetében a Korean Air a hosszított törzsű változatot, a 787-9-est kívánja üzemeltetni, amelynek prototípusa idén szeptember 17-én az első felszállásával kezdte meg berepülési programját. A társaság egyébként 2011-ben konvertálta akkori teljes, 10 gépes 787-8-as rendelését a 9-es szériára.

A szerződés súlyát jelzi, hogy annak kapcsán nem más, mint maga a Boeing Commercial Airplanes elnök-vezérigazgatója, Ray Conner szólalt meg, aki elmondta, hogy nagy megtiszteltetés számukra, hogy a Korean Air partnerei lehetnek és, hogy újfent a piac leghatékonyabb szélestörzsű gépeivel állhatnak a légitársaság rendelkezésére, valamint arra is büszkék, hogy a Korean Air hosszú távú járatokat teljesítő flottájának gerincét továbbra is az ő géptípusaik alkothatják.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A SkyTeam légiszövetségi tag Korean Air fontos ügyfele a Boeingnek. Nemcsak hatalmas, 90 utasszállító gépet számláló Boeing-flottával rendelkezik, beleértve a 737NG, 747 és 777 típusokat, hanem jelentős cargo üzemeltető is a maga 27 darab 747 és 777 Freighter gépeivel. A vállalat Aerospace Division részlege ráadásul beszállítói üzletfele is a 747-8-as és 787-es programoknak, amelyek számára a speciálisan hátranyilazott, raked típusú szárnyvégeket biztosítják.

A Boeing a hét elején volt kénytelen bejelenteni, hogy a piaci keresletet figyelembe véve 2015-ben már csak havi másfél gépet fognak előállítani a 747-8-as gyártósorok, ezért a koreai szerződés szerény, de igen fontos eredmény a program számára. Az első üzemeltetőn, a Lufthansán kívül egyedül az Air China rendelkezik még fix rendeléssel az utasszállító változatra, de komoly ügyfélként szerepel a Transaero Airlines is, amelynek vezérigazgató asszonya nemrég nyilatkozott róla, hogy – akárcsak a Korean Air – 2015-ben készülnek forgalomba állítani előrendelt Intercontinentaljaik első példányát.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!