A Dassault Aviation az NBAA (National Business Aviation Association) által október 22. és 24. között Las Vegasban szervezett konferencián és kiállításon mutatta be legújabb és eddigi legnagyobb típusát, a Falcon 5X üzleti gépet.

A francia vállalat vezetői az új business jet-ük bemutatásakor hangoztatták, hogy a kategória legnagyobb kabinjával rendelkező típust alkották meg. A SNECMA Silvercrest erőforrásokkal szerelt gépük a 15 százalékkal alacsonyabb fogyasztású hajtóműveknek és a fejlett aerodinamikai kialakításnak (a Falcon 7X-hez képest 5-10 százalékkal nagyobb aerodinamikai jóság) köszönhetően mégis 50 százalékkal lesz üzemanyag-takarékosabb lesz, mint a piacon jelenleg elérhető vetélytársak típusai.

Az 5X üzemeltetési költségek a G450-essel szemben 30, a Global 5000 szemben 35 százalékkal lesznek alacsonyabbak, köszönhetően többek között a 800 órára vagy 12 hónapra kitolt javításközi üzemidőnek és a ForeVision™ diagnosztikai rendszernek.

A Falcon 5X hatótávolsága 9630 kilométer Mach 0.8-as utazósebesség mellett (Mach 0.85-ös utazósebesség esetén ez 8797 kilométerre csökken), 16 utassal a fedélzetén akár 11 órás utakat is megtehet, leszállás nélkül repüli le a Los Angeles-London távot.

A repülőgép könnyű és biztonságos vezethetőségéért digitális repülésvezérlő rendszer felel, mely minden mozgatható irányfelületet irányítása alatt tart. Az EASy „üveg pilótafülke” az előző Falcon-modellekből köszön vissza, ezzel segítvén a típusok közötti átjárhatóságot és a könnyebb típusátképzést. A lassan kötelező elemmé váló szemmagasságú kijelzőt (HUD) az Elbit Systems szállítja, az eszköz még 0 méteres látótávolság esetén is biztonságos repülést tesz lehetővé a „szintetikus” üzemmód segítségével.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Fotó: Dassault Aviation


A kabin természetes világítását 28 utasablak segíti, melyek 25.4 milliméterrel nagyobbak, mint a Falcon 7X-ben alkalmazott ablakok. A szokatlanul (1.98 méter) magas kabin hossza egyébként 127 milliméterrel rövidebb, mint a 7X esetében, viszont a nagyobb törzsátmérő miatt még így is 14 százalékkal nagyobb térfogatú az 5X törzse.

A Dassault Aviation 45 millió dolláron kínálja új típusát, melynek szűzfelszállását 2015 első negyedévére datálják, míg az első megrendelők 2016 végétől vehetik át áhított gépüket.

Forrás: A Dassault Aviation youtube-csatornája

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!