A Mitsubishi Heavy Industries (MHI) nagoyai üzemében megkezdődött a japán gyártó regionális gépcsaládja, az MRJ (Mitsubishi Regional Jet) első repülőképes prototípusának összeszerelése.

A végszerelési munkálatok azután kezdődhettek meg, hogy október 13-án a 30 kilométerre található tobishimai gyáregységből átszállították a prototípus törzsének elemeit. A komponenseket az éj leple alatt tréleren fuvarozták át.

A sárkányszerkezet fő elemeinek összeillesztése után megkezdődik az elektromos hálózat, valamint a hidraulika- és üzemanyagrendszer kiépítése, majd az ajtók, ablakok és a tesztrepüléshez szükséges belső beépítését követően helyükre illesztik a Pratt&Whitney PW1200G típusú reduktoros erőforrásokat is, melyek tesztelése 2011 óta tart.

Ha minden a (már többször módosított) ütemterv szerint halad, akkor az épülő félben lévő prototípus 2015 első felében végrehajthatja szűzrepülését. Amennyiben sikerül csúszás nélkül teljesíteni a berepülési programot, az első sorozatgyártású példány 2017-ben állhat szolgálatba az All Nippon Airways színeiben, mely 15 példányt rendelt a típusból.

A Mitsubishi által 2008-ban útjára indított MRJ program kétféle törzshossz kivitelben kínálja új generációs regionális utasszállító repülőgépét: a 70-80 utas szállítására alkalmas MRJ-70-es mellett a 86-96 utast fedélzetére venni képes MRJ-90 is a vásárlók rendelkezésére áll a katalógusokban. A gépcsaládra eddig összesen 165 darab fix és további 160 darab opciós rendelés érkezett.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Fotó: Brad Perrett, AWST

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!