Megszületett a megállapodás miszerint a 6 éve megrendelt Airbus A350XWB flottáját milyen típuselosztásban véglegesíti az Aeroflot. Hírügynökségi jelentések szerint az orosz nemzeti légitársaság 8 darab A350-800XWB és 14 darab A350-900XWB gépet vásárol a listaárak alapján mintegy 3.1 milliárd dollár értékben.

Eldőlt, vásárol rövid törzsű A350-est az Aeroflot. A légitársaság módosította ugyan az Airbus felé korábban jelzett igényét, de nem vette ki belőle a 800-as szériájú A350-est.

Az Aeroflot eredetileg 2007 nyarán írt alá megrendelési szerződést 22 darab Airbus A350XWB-re, amely egyben további 5 darab, CFM hajtóművel szerelt A321-est is tartalmazott.

A kontraktus megkötésekor a hivatalos közlemények még nem nevesítették a szériaváltozatokat, csak magára a típuscsaládra szóltak, pedig ekkor már tudni lehetett, hogy az A350-es háromféle törzshossz kivitelben készül. Az Airbus 2006. december 1-jén jelentette be hivatalosan a 800-as, 900-as, valamint az 1000-es szériákat.

Később aztán napvilágot látott, hogy az orosz légitársaság 18 darab A350-800-ast és 4 darab hosszabb törzsű A350-900-ast foglalt előre flottája számára, de az idő előrehaladtával az Aeroflot döntéshozói célszerűbbnek látták, ha a több utast szállítani képes és ezáltal a hosszú távú járatokon gazdaságosabban üzemeltethető 900-as szériára helyezik megrendelésük nagyobbik részét. Így lett végül 8 darab A350-800 és 14 darab A350-900 a módosított szerződésben lefektetve. A gépek szállításait várhatóan 2018-ban kezdi meg az Airbus.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Airbus és a Boeing két rövid törzsű kompozit típusának összehasonlítása néhány alapvető adat alapján.
(Forrás: Airbus Industrie, Boeing Company)


A gyár legutóbbi, szeptemberi összesítése szerint eddig mindössze 89 megrendelést sikerült szerezni az A350-800-asra, ami nagyon kevés, tekintve, hogy már 38 ügyféltől több, mint 750 rendelés érkezett a teljes A350-es családra.

Az, hogy az Aeroflot csökkentette rendelésszámát, de más légitársaságokhoz hasonlóan nem mind konvertálta át nagyobb változatra mégis bíztató az A350-800-as program számára, különösen, hogy már többször keltették halálhírét, noha az Airbus határozottan állította: Lesz A350-800XWB!

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!