A horvát légitársaság 9A-CQC lajstromjelű Bombardier Q400-as repülőgépe csukott orrfutóval hajtott végre leszállást Zürichben, miután a Zágrábból érkező járat személyzete nem tudta biztonságosan rögzíteni az orrfutót. A landolás és az azt követő vészkiürítés során a 60 fedélzeten tartózkodó utas egyike sem sérült meg a 4 fős személyzet kiváló képzettsége miattértesült a Ex-Yu Aviation.

A Croatia Airlines 464-es járata a megközelítés során észlelte először, hogy futóművek biztonságos rögzített állapotát jelző műszerek az orrfutó meghibásodására utaltak, így a repülőgép személyzete az átstartolás mellett döntött, hogy az ilyenkor előírt eljárás alapján a repülőtér körzetében történő várakozás közben próbálják kiengedni és rögzíteni az orrfutót.

Miután nem jártak sikerrel a csukott orrfutóval történő leszállás mellett döntöttek és helyi idő szerint 18:20 perckor az előírásoknak megfelelően, biztonságosan landoltak a 14-es futópályán. A repülőtérre érkező és az onnan induló összes repülőgépjárat várakozni kényszerült, de a horvát gép földet érése után hamarosan újból kinyitott Svájc legforgalmasabb légikikötője.

A Croatia Airlines közleményt adott ki az esettel kapcsolatban, mely szerint a légitársaság személyzete teljes mértékben fel van készítve az ilyen és ehhez hasonló helyzetekre, továbbá kihangsúlyozta hogy a zürichi járat pilótái és légiutaskísérői is az ilyenkor előírtak szerint jártak el. A gépen mindössze kisebb, könnyen javítható sérülések keletkeztek, így hamarosan újra forgalomba állhat.

A horvát fuvarozó 2008-ban állította szolgálatba első Bombardier repülőgépét és azóta 6 gépesre növelte a Q400-as gépeinek számát. A légitársaság 20 éves történelmében ez volt az első komolyabb incidens, viszont a típusnak már többször adódtak problémái a futóművekkel kapcsolatban.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

További házon belüli botrányt okozott az is, hogy a társaság dolgozói nyíltan fejezték ki véleményüket egy helyi lapnak a típussal kapcsolatban, akik elmondása szerint a Q400-asok folyamatosan meghibásodnak. Továbbá a repülőgépek törzsein hajszálrepedések és korrodálódásra utaló jelek is találhatóak.

A Croatia Airlines egyik Q400-asa a bécsi repülőtéren. (Fotó: Rimóczi Roland – AIRportal.hu)


Talán már már bulvárhírként kezelhető az a vállalaton belüli pletyka, mely szerint egy éve, az egyik Q400-as által teljesített járat személyzete vajjal kente be a repülőgép egyik ajtaját, hogy azt be tudják csukni. 2013. Május óta a típust repülő pilóták külön pótlékot kérnek az őket érő stressz és a gép meghibásodásai miatt előforduló vészhelyzetek miatt.

Mindezen hírek ellenére a Croatia Airlines makulátlan történelemmel rendelkezik ami a baleseteket illeti, és külön kiemelt társaság a cég által megalkotott biztonsági eljárások miatt.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!