Megérkezett Buenos Airesbe az Aerolíneas Argentinas első Airbus A330-200 típusú utasszállító repülőgépe. Az argentin légitársaság összesen négy darab A330-assal bővíti hosszú távú járatok teljesítésére alkalmas flottáját, amely a Boeing 747-esek kivonása óta eddig kizárólag Airbus A340-esekkel üzemelt.

Szeptember 5-én, helyi idő szerint délután fél kettőkor érkezett meg a Buenos Aires-i Ministro Pistarini nemzetközi repülőtérre az Aerolíneas Argentinas első Airbus A330-as típuscsaládba tartozó repülőgépe, amely két nappal korábban Kuala Lumpurból szállt fel, majd Doha – Barcelona – Rio de Janeiro útvonalon repült Argentínába.

Az argentin nemzeti légitársaság megújulást, a flotta modernizációját és egyben homogenizációját célzó 2010-2014-es üzleti terve alapján döntött Airbus A330-asok beszerzése mellett. A négy darab Airbus A330-200-as hosszú távú bérletéről az idei párizsi légi szalonon született megállapodás az ILFC lízingcéggel.

Az Aerolíneas Argentinas a Boeing 747-400-as tavaly februárban történt kivonása óta Airbus A340-200 (4db), illetőleg -300-as (7db) típusokkal üzemelteti hosszú távú járatait. A kapacitás bővítése, valamint a flotta egységesítése érdekében beszerzésre kerülő A330-200-asok pedig kiegészítői lesznek a szélestörzsű Airbus gépparknak, sőt további két darab A340-300 vételezése is napirenden van.

A most átvett első A330-200-as (LV-FNI) 1999-ben gördült le a toulouse-i gyártósorról. Eddig összesen három üzemeltetője volt. Forgalomba a belga Sabena állította. Az argentinokat megelőzően a Malaysia Airlines színeiben repült. Legújabb, az Aerolíneas Argentinas igényei szerint konfigurált, felújított fedélzete két komfortosztályt kínál utasai számára. A Club Cóndor üzleti osztályon 24-en, míg a turistán 248-an foglalhatnak helyet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az első A330-200-ast vízsugaras köszöntés fogadta Buenos Airesben. (Fotó: Aerolíneas Argentinas)


A szórakoztatásról minden ülés háttámlájába épített, egyéni monitoron keresztül elérhető program gondoskodik. A kényelmet változtatható fényerősségű, illetőleg a hosszú utak során a napszakhoz igazítható kabinvilágítás is szolgálja. Az üzleti osztályon pedig a mai elvárásoknak megfelelően igény szerint ággyá is alakíthatók az ülések.

Mint arra a légitársaság tájékoztatója kitér az Airbus A330-200-as hatótávolsága 13400km, amely tökéletesen alkalmas olyan útvonalak teljesítésére, mint amilyen a december 15-től újrainduló Buenos Aires és New York JFK közötti közvetlen járat lesz.

A Club Cóndor osztályon 24 ülőhelyet kínál az A330-200-as. (Fotó: Aerolíneas Argentinas)


Ezt megelőzően azonban az Aerolíneas Argentinasnak meg kell szereznie az ETOPS üzemeltetési engedélyeket, hogy a típus interkontinentális járatokat is teljesíthessen és megjelenhessen például az útvonalhálózat barcelonai, madridi, vagy éppen római járatain is.

Erre azért van szükség, mert az A330-as az első kéthajtóműves szélestörzsű típusa a légitársaságnak. Utoljára a 2000-ben forgalomból kivont A310-300-as volt ilyen kategóriájú, de azzal csak kontinensen belüli, dél-amerikai járatokat teljesítettek, amelyhez nem volt szükséges ETOPS jogosítás.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!