Hajtómű-indító próbát végzett az Airbus az A350-900XWB repülési tesztekre szánt MSN1-es prototípusával. Ezzel lényegében kezdetét is vette a felkészülés az első felszállás idén nyárra tervezett teljesítésére.

Ma először zúgtak fel a Rolls-Royce Trent XWB típusú sugárhajtóművei az MSN1-es A350-900XWB prototípuson, amely meghatározó lépés a gurulási próbák, illetőleg a szűzrepülésre való felkészülés megkezdésében.

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) még február 7-én adta át a Rolls-Royce hajtóműgyár számára a Trent XWB típusengedélyeit. Ezt követően március végén érkezet a gyártási program azon stádiuma, amely során a hatalmas, 3 méter átmérőjű sugárhajtóműveket, valamint a Honeywell gyártotta segédhajtóművet házasították is az A350XWB prototípusával.


Konkrét céldátumot egyelőre nem közölt az Airbus az első felszállás várható napját illetően, de a vadonatúj kompozit típus forgalomba állítását 2014 második félévére tervezik. Eddig egyébként összesen 616 rendelést jegyeznek az A350-es típuscsaládra, amely a gyáriak ígérete szerint 25%-kal lesz költséghatékonyabb hasonló méretű, forgalomban lévő kategóriatársaihoz képest.

Az elsőként forgalomba álló A350-900XWB típusváltozat háromosztályos elrendezésben összesen 314 utast vehet fedélzetére. Hatótáv teljesítménye 15000km.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!