Megkezdte az új generációs 777-X típusok előértékesítését a Boeing. Ha minden jól megy hamarosan jöhet a típuspremier. Kérdés melyik légitársaság lesz, amelyet a tovább korszerűsített típus első megrendelőjeként prezentálhatnak az everettiek.

Az igazgatótanács jóváhagyását követően a légitársaságok és lízingcégek számára is felajánlja legújabb 777-es típusait a Boeing – tudta meg a Flightglobal.com légiközlekedési hírportál. A vezetők április 28-án, egy nappal a részvényesek éves közgyűlése előtt ültek össze, hogy megvitassák az új széria programjának indítását.

Az igazgatótanács zöld jelzése még korántsem jelenti azt, hogy a program véglegesített és kivitelezési szakaszába lép, egyelőre csupán a piacnak tett konkrét ajánlatról lehet beszélni, amellyel a Boeing felméri, hogy valójában mekkora érdeklődés is mutatkozik a 777-X szériára. Ilyenkor az ügyfelek már tehetnek kedvezményes előfoglalásokat, jelezhetik vásárlási szándékukat, de az is előfordulhat, hogy megismerve a típuskínálatot újabb módosító igényekkel lépnek fel a kilátásba helyezett rendelés fejében.


Az eddig napvilágot látott hírek szerint a 777-es típuscsalád új generációja a 2010-es évek végén állna forgalomba. A 777X programhoz egyedüliként kiválasztott hajtóműgyártó partner, a General Electric már javában dolgozik az új típusokra szánt erőforráson, amelynek meghatározó szerepe lesz a költséghatékonyság növelésében.

A Boeing szempontjából bíztató jel, hogy már számos nagy légitársaság jelezte határozott érdeklődését a 777X típusok iránt. Sokan a legnagyobb 777-es flottával rendelkező Emiratest várják az első megrendelő büszke pozíciójába, de a Qatar és a British Airways, sőt a Lufthansa Group is az esélyesek között szerepel – hacsak nem valamelyik lízingcég lesz a befutó.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Most tehát a megrendelőkön a sor. Rajtuk múlik, hogy állítanak-e akkora igényt a 777X iránt, amely alapján úgy dönt a Boeing, hogy indulhat a gyártás és a népszerű triplahetes család új hajtóművekkel, az eddigieknél is nagyobb, kompozit építésű szárnnyal, még korszerűbb pilótafülkével és repülésirányítási rendszerekkel, valamint nem utolsó sorban megújult utaskabinnal folytathatja pályafutását.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!