Új fázisba lép az első repülési tesztekre szánt Airbus A350XWB földi tesztprogramja miután a Roger Béteilleről elnevezett végszerelő üzemben végzett próbák a végükhöz értek. A munka most a szabad ég alatt folytatódik és ha minden jól megy az első A350XWB még az idei évben levegőbe emelkedhet.

Lényegében már csak az új generációs Rolls-Royce Trent XWB hajtóművek hiányoznak az Airbus A350XWB első repülőképes példányáról ahhoz, hogy a repülőgép teljes testet öltsön. A wingletek, a szárnybekötés áramvonalazása, valamint a főfutók szárnyba simuló ajtajai is már kiépítésre kerültek.

Az Airbus beszámolója szerint az MSN001-es gyári tesztrepülőgép sikeresen teljesítette a földi tesztek azon fázisát, amely során fedett térben olyan meghatározó rendszerek működésének stabilitását vizsgálták, mint az oldal-, és magassági kormány, a csűrőlapok és szárnyféklapok, továbbá a futómű kiengedés és visszahúzás mechanizmusa is próbák sorának került alávetésre.


A soron következő fázisban az üzemanyagrendszer, a törzs nyomáspróbája és a rádiós berendezések vizsgálata következik. Ezek már mind a szabad ég alatt végzett tesztek lesznek, amelyek megkezdéséhez az MSN001-es gépet már ki is vontatták a végszerelő üzem csarnokából (lásd. fenti képen).

Az Airbus A350XWB prototípusa várhatóan 2013 közepén teljesítheti első felszállását. A gyártó legutóbb közzétett, 2013. januári adatbázisa szerint összesen 582 darab rendelés érkezett a kompozit anyagokból épülő új generációs típusra.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az A350XWB legnagyobb megrendelője a Qatar Airways. A dohai székhelyű légitársaság 80 darab eXtra-Wide-Body Airbus A350-est rendelt.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!