Új légitársasággal gazdagodott a népszerű turbolégcsavaros típus, a Bombardier Q400-as üzemeltetői köre. Méghozzá egy igen fontos piacon, Oroszországban, ahol a Yakutia Airlines elsőként állítja szolgálatba a kanadai gyártású turbopropot.

Január 31-én vette át első vadonatúj Bombardier Q400 típusú regionális utasszállító repülőgépét a Yakutia Airlines. A típus szolgálatba állításának fontos előzménye, hogy a Q400-as tavaly júniusban szerzett Oroszországra és a Független Államok Közösségének többi országára is érvényes típusengedélyt.

Az engedélyek kiadásához egyébként az a bizonyos moszkvai székhelyű, Államközi Repülési Bizottság is hozzájárulását adta, amelynek jóváhagyása hiányában az Aeroflot Russian Airlines első Boeing 777-300ER típusa február 1-jén nem kezdhette meg menetrendszerű üzemelését. A Yakutiának tehát remélhetőleg nem lesznek hasonló gondjai, amikor első Q400-assal teljesített menetrendszerű járatát el kívánja indítani.

Az Oroszország szibériai területéről, Jakutföld fővárosából üzemelő Yakutia Airlines összesen 3 darab Bombardier Q400-ast fog szolgálatba állítani. A 78 üléses gépeket a Pratt&Whitney PW100-as hajtóműcsalád legnagyobb teljesítményű, egyenként 5071 lóerős PW150A-s változatával szállítja a Bombardier.

A Yakutia tavaly áprilisban kezdett tárgyalásokba a kanadai repülőgépgyárral Bombardier Q400-asok beszerzését illetően. A légitársaság alapkövetelménye volt az Antonov An-24-esek leváltására kijelölt típussal szemben, hogy kiállja azokat az extrém időjárási körülményeket, amelyek a mindennapi szibériai használat során érhetik a gépet. Fontos szempont volt továbbá a típus sebessége, valamint a burkolatlan és rövid futópályával rendelkező, gyengébb infrastruktúrájú repülőtereken való le/felszállási képesség is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A jelek szerint a Bombardier Q400-as kiállta a próbát és ezzel a kanadai gyártónak sikerült betörnie a nagy lehetőségeket rejtő orosz piacra. A Bombardier Aerospace hosszú távú előrejelzései szerint a térségben egyre inkább növekszik a regionális típusok iránti kereslet és számításaik szerint mintegy 460 repülőgép találhat gazdára 2030-ig bezárólag.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!