2013. február 25-én érkezett meg az Irkut Corporation által fejlesztett MS-21 utasszállító repülőgép törzs-szekciója a Moszkva mellett található Zsukovszkij repülőtérre, ahol a Központi Aerohidrodinamikai Intézet laboratóriumában vetik szerkezetbiztonsági vizsgálat alá az új típus meghatározó alkotóelemét.

A 11.5 méter hosszú, 4.7 méter széles és 4.2 méter magas törzsszeletet a Volga-Dnepr Airlines egyik An 124-100 „Ruslan” óriásgépe szállította a Moszkva mellett található kutatóintézetbe, ahol két éven át fogják nyüstölni a fém szerkezetet – meggyőződve arról, hogy az minden repülésbiztonsági elvárásnak megfelel.


Az Irkut MS-21 az orosz repülőgépipar kiemelten kezelt programja, amelyre a kormány, csak az idei évre nézve 12.4 milliárd rubelt különített el a költségvetésből.

A tervek szerint háromféle típusváltozatban kínált új generációs, sugárhajtású repülőgép 2015 nyarán teljesítheti első felszállását. A forgalomba állítás tervezett ideje pedig a típusengedélyek megszerzésének függvényében 2017-ben várható.

A keskenytörzsű típus műszaki paraméterei egyelőre nem véglegesek, de a hazai piac Tupoljev 154-es, valamint Tu-204-eseinek leváltására készülő MS-21-esre már több, mint 250 darabos előrendelése van a gyártónak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!