Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) által kiadott tanúsítványt szerzett az Airbus A350XWB számára készülő Rolls-Royce XWB sugárhajtómű. A hatósági jóváhagyást tartalmazó dokumentumot február 7-én, az EASA központjában, Kölnben vehette át a Rolls-Royce hajtóműgyár.
Fontos mérföldkőhöz érkezett az Airbus A350XWB programja, amikor február 7-én a Rolls-Royce hajtóműgyár átvehette a XWB típuscsalád első üzemeltetési engedélyeit az Európai Repülésbiztonsági Ügynökségtől (EASA).
A kibocsájtott típusengedély az Airbus A350-800, valamint A350-900-as változatainak Rolls-Royce gyártmányú XWB sugárhajtóműveire érvényes. A leghosszabb törzsű A350-1000-es változatra szánt, még nagyobb tolóerő teljesítményű erőforrás egyelőre fejlesztés alatt áll.
Az Airbus repülőgépgyár részéről Didier Ervard, az A350XWB programvezetője gratulált a Rolls-Royce számára, majd hozzátette, hogy a típus ezekkel a hajtóművekkel és saját aerodinamikai jellemzőinél fogva kiváló, mintegy 25%-os üzemanyag takarékosságot lesz képes felmutatni.
Az EASA hajtómű típusengedélye nélkülözhetetlen eleme annak a felkészülési folyamatnak, amely a vadonatúj, kompozit
anyagokból készülő európai repülőgéptípus idei évre tervezett első felszállásához szükséges.
A berepülés során a Trent XWB hajtóművet egy A380-800 (F-WWOW) tesztrepülőgépre erősítve üzemeltette az Airbus. A teszteket 2012 februárja óta folytatta közösen a Rolls-Royce és az európai repülőgépgyár. Az első felszállásra február 18-án került sor, amikor rögtön 5 órás működés közbeni tesztet hajtottak végre az egyébként hatalmas, 3 méter átmérőjű hajtóművel.
Az Airbus 2014-ben tervezi szolgálatba állítani az első A350XWB-t. A gyártó eddig 617 darabos géprendeléssel büszkélkedhet, a világ 35 légitársaságától.