Számos légitársaság sürgeti, a Boeing mégsem siet az új generációs 777-es fejlesztésével – derül ki a Flightglobal washingtoni tudósítójának jelentéséből.

James McNerney, a Boeing Company vezérigazgatójának legutóbbi nyilatkozata szerint a Boeing 777-es új generációjának színre lépése legkevesebb egy évet csúszik.

Korábbi bejelentések szerint az új hajtóműopcióval és korszerűsített szerkezeti, valamint avionikai rendszerekkel kínált, egyelőre 777X-ként emlegetett következő generációs óriásgépet már a 2010-es évek végén bemutatta volna a Boeing. James McNerney legutóbb, egy konferencián tartott beszédében azonban már későbbi céldátumot helyezett kilátásba: A Boeinget vezető McNerney szerint a típus szolgálatba állítása a következő évtized elejére várható.

A Boeing 777-es népszerűsége alapján igen nagy érdeklődés mutatkozik az új generációs változatra is. A fejlesztési programot azonban számos kritika övezi az ügyfelek részéről.

Jim Albaugh, a Boeing Commercial Airplanes idén ősszel nyugdíjba vonult elnök-vezérigazgatója már az idei év végén bemutatta volna a 777X véglegesített paramétereit; a helyére került Ray Conner viszont már csak az évtized végére ígérte a típust legutóbbi, szeptemberi nyilatkozatában.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Boeing 777-es 1995-ben állt forgalomba, azóta töretlen népszerűségnek örvend, de a megrendelők szerint igazán itt az ideje a frissítésnek (Fotó: Boeing Company)


A potenciális megrendelők részéről a leghangosabb kritikus Tim Clark, a légitársaságok körében legnagyobb 777-es flottával rendelkező Emirates vezérigazgatója, aki igencsak sürgeti a Boeing 777-es új generációjának bevezetését. Ugyanakkor vannak türelmesebb vevő-jelöltek is, mint amilyen a magyar származású Steven F. Udvar-Hazy, aki, mint az Air Lease Corporation lízingcég vezetője épp arra ösztönzi az amerikai gyártót, hogy alaposan dolgozza ki 777X terveit.

McNerney szerint folyamatos egyeztetések zajlanak a légitársaságokkal az új 777-es végleges kialakítását illetően. Nagy újdonságot persze nem árult el, hiszen azt már eddig is sejteni lehetett, hogy az egyik legnagyobb újítás éppen a szárnyak terén várható a könnyebb, kompozit anyagok bevezetésével.

A kompozit szárny, valamint az új hajtóművek által nyerhető teljesítmény fejlődés nagyon vonzónak mutatkozik McNerney szerint. Mint elmondta ilyen méretű és profilú kompozit szárnyszerkezet építése egy évtizede még elképzelhetetlen volt, most már azonban tudják hogyan kell csinálni.

Szakértők szerint a Boeing így is értékes időt veszteget a kapacitását tekintve legfőbb konkurens Airbus A350-1000XWB típussal szemben, amelynek már a megrendelők igényei szerinti újrakonfigurálásán is túl van az európai repülőgépgyár. A 777X-nek pedig még csak az előzetes paramétereit sem hozták nyilvánosságra.

Korábbi cikkeink:
Lassan, de készül a Boeing 777-es új generációja (AIRportal.hu)
Újabb részletek az új generációs Boeing 777-esről (AIRportal.hu)

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!