Bemutatta Boeing 787-eseire szánt festését az United. Az első amerikai légitársaság, amely szolgálatba állítja a típust számítógépes grafikán tárta a nagyközönség elé Dreamlinereinek különleges festéstmintáját.

Az United idén szeptember végén tervezi átvenni első Boeing 787-8 típusú utasszállító repülőgépét, amelyet az ősz folyamán már szolgálatba is állítanak. A chicagói székhelyű légitársaság lesz a Boeing legújabb generációs, kompozit anyagokból készülő szélestörzsű típusának első észak-amerikai üzemeltetője. A vállalatnak ráadásul igen komoly, 50 darabos Dreamliner megrendelése van. A gyárral kötött szerződés értelmében a flotta 2019-ben válik teljessé.

A ma közöltek szerint az United 787-esei 219 utast vehetnek fedélzetükre, amelyen háromosztályos kialakításában 36 BusinessFirst®, 72 EconomyPlus® és 111 Economy® ülés található.

A gépek festése a jelenleg érvényes United arculatnak megfelelő lesz, azonban az új típus tiszteletére a gép törzsének mindkét oldalán az orrtól egészen a vezérsíkig egy aranyszínű szalag fog végighúzódni, amelyet nem más, mint a típushoz kötődő, hivatalos Dreamliner festés ihletett. Az United ezzel kíván tisztelegni a Boeinggel ápolt hosszú és gyümölcsöző kapcsolata előtt. Ismeretes, hogy az United volt például a 767 és 777-es típusok első üzembeállítója is.

A légitársaság közleménye kitér rá, hogy leendő utasaiknak micsoda fenséges kényelemben lesz részük a 787-es vadonatúj fedélzeti rendszereinek, így a LED hangulatvilágításnak, a tágasabb kabinnak, az eddigieknél nagyobb ablakoknak és a korszerű légkondicionáló rendszernek köszönhetően.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A kompozit anyagfelhasználás következtében a 787-es 30%-kal könnyebb, míg az új technológiáknak és hajtóműveknek betudhatóan 20%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint hasonló kategóriájú vetélytársai, ezért az United olyan új útvonalakat nyithat, amelyeket eddig nem tudott felvenni hálózatába. Ilyen lesz a 2013 tavaszán induló Denver – Tokió közvetlen járat.

Az United már javában készül Boeing 787-eseinek szolgálatba állítására. A légitársaság vásárolt magának egy Full Flight Simulator-t (FFS), amelyben teljes körű kiképzést tudnak biztosítani pilótáik számára, akik mellett az utaskísérők, valamint a szerelők képzése is folyamatosan zajlik. A kiképző központon túl az United egy komoly, több mint 1100 darabos alkatrész bázissal rendelkező karbantartó létesítménnyel is készül a 787-esek üzemeltetésének megkezdésére.

Az első amerikai légitársaságnak épült Dreamliner 2011 októberében gördült le a gyártósorról. Akkor azonban még hajtóművek nélkül, üres kabinbelsővel és festetlenül hagyta el a szerelőüzemet. A légitársaság a General Electric GEnx-1B típusú hajtóműveit válaszotta Boeing 787-eseihez.

United Boeing 787-8 rendering (Forrás: United Airlines)

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!