Nagyobb hatótávú A330-ast vár az Airbustól a Malaysia Airlines, amely flottájának egységesítése jegyében leváltaná Boeing 777-200ER típusú repülőgépeit – feltéve, hogy az európai gyártó megfelelő alternatívát tud kínálni.

Egységesíteni kívánja szélestörzsű repülőgépflottáját a Malaysia Airlines, amely érdeklődve várja az Airbus bejelentését a kéthajtóműves A330-as típuscsalád továbbfejlesztését illetően – jelentette be Londonban a légitársaság vezérigazgatója, Ahmad Jauhari Yahya, aki a július 1-jén, a brit főváros és Kuala Lumpur között szolgálatba állított első A380-800-asuk apropóján tartott sajtótájékoztatót.

A Malaysia Airlines hosszú távú járatokat teljesíteni képes flottája jelenleg háromféle típusból áll: a Boeing 747-400, 777-200ER és az Airbus A330-200/300-asokból. A Jumbókat az Airbus A380-asok fogják váltani, amelyből egyet már át is vettek; az A330-asok maradnak, sőt további 15 darabra rendelése is van a vállalatnak. A kérdés a nem is olyan kevés, 17 darabos 777-es flotta, amelyet az egységesítés jegyében kész azonos teljesítményű európai típusra cserélni a Malaysia.

A vezérigazgató szerint vannak olyan légitársaságok, amelyek könnyedén teljesítenek 777-es útvonalakat A330-asokkal, de nagyon kíváncsiak az Airbus azon ajánlatára, amely egyértelmű konkurense lehetne a „triplahetesnek”. A Malaysia Airlines azt reméli, hogy az európai repülőgépgyár a jövő héten kezdődő Farnborough légi szalonon felkínál egy olyan megnövelt hatótávú A330-ast, amely alkalmas a 777-200ER-ek leváltására.

Kérdés, hogy az Airbus tervez-e egyáltalán újabb A330-as változatot. Márciusban az EADS konzorcium elnöke úgy nyilatkozott, hogy az A330-as típuscsalád nem fog az A320-ashoz hasonló modernizáción átesni, azaz nem lesz A330neo program. Louis Gallois akkor azt mondta nem terveznek új hajtóművet kínálni az A330-asokhoz. Indokul pedig egyértelműen az A350-800-asnak felállított „házon belüli” konkurencia feleslegességét hozta. Ugyanakkor, ha új hajtóművet nem is, de a jelenleg fejlesztés alatt álló és az A320neo-n debütáló Sharklet szárnyvégtechnológiát lehetséges, hogy megkapja majd az A330-as is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Forrás: Flightglobal (2012. július 4.) / Fotó: Boeing

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!