Menetrendbe állt a Lufthansa első Boeing 747-8 Intercontinental típusú utasszállító repülőgépe. Ma teljesítette első menetrendszerinti járatát a német nemzeti légitársaság új generációs Jumbója, amelyet vízsugaras köszöntéssel indított útjára a frankfurti repülőtér.

A gyártól május 1-jén átvett D-ABYA lajstromot viselő Boeing 747-8-as ma teljesítette első menetrendszerinti járatát. Az LH416-os járat reggel 09:50-kor szállt fel bázisrepülőteréről Frankfurtból és várhatóan helyi idő szerint 12:45-kor landol az Amerikai Egyesült Államok fővárosának, Washington D.C.-nek Dulles nemzetközi repülőterén.

Az első járat fedélzetén jelen volt Dr. Christoph Franz, a Lufthansa elnök-vezérigazgatója, valamint Elizabeth Lund, Boeing alelnök és 747-es program felelős is. Az első Intercontinental járatot természetesen jelentős média stáb és meghívott vendég, üzleti partner is kíséri.

A Brandenburg névre keresztelt első Lufthansa 747-8-as helyi idő szerint kora este, 17:55-kor indul vissza Frankfurtba. A német nemzeti légitársaság ezentúl heti 6 alkalommal (kivéve a keddi napokat) fog közlekedni legújabb szélestörzsű típusával a két nagyváros között. A járat menetideje a flightstats.com adatbázisa szerint 8 óra 55 perc.

A Lufthansa a Boeing 747-8 utasszállító változatának első légitársasági üzemeltetője, valamint ugyancsak az első és egyelőre egyetlen légitársaság is, amelynek flottájában mindkét utasszállító óriásgép, a Boeing 747-8I és az Airbus A380-800-as is jelen van.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Lufthansa összesen 20 Boeing 747-8-ast vesz át 2015-ig, a tervek szerint az első öt gép még ebben az évben megérkezik. Az új Jumbók Frankfurt és Washington D.C., Új Delhi, Bengaluru, Chicago és Los Angeles között közlekednek majd.

A 747-8-asok fedélzete összesen 362 utas befogadására alkalmasan van székezve. A három komfortfokozatot kínáló fedélzet elosztása a következő: 8 első-, 92 üzleti-, és 262 turista osztályú ülés várja az utasokat. A típuson mutatkozik be a Lufthansa vadonatúj business ülése is, amely már ággyá is alakítható. Részletes bemutató az új üzleti osztáyú ülésekről korábbi cikkünkben olvasható.

A Boeing 747-8 egy új fejlesztésű típus, amely a Boeing 747 sikeres alapjaira épül – ez a gépcsalád már 40 éve a Lufthansa hosszú távú járatainak vezérgépe. A repülőgép jelentősen jobb aerodinamikával és új szárnyakkal rendelkezik, a környezeti terhelése is lényegesen alacsonyabb. A General Electric GEnx-2B típusú hajtóművek utasonként 15 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak és ennyivel kevesebb a CO2 kibocsátás is, míg a zajkibocsátás 30 százalékkal lett kisebb.

A frankfurti indulás (Fotó: Lufthansa)


Lufthansa Boeing 747-8 imázsfilm (Forrás: LufthansaGlobal’s YouTube Channel)

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!