Ma gördült le az első Sharklettel szerelt Airbus A320-as az európai repülőgépgyár toulouse-i gyártósoráról. Az 5098-as gyári számú keskenytörzsű Airbus az első, amelyre a gyártási folyamat során szerelték fel az új szárnyvéget.

Az egyelőre teljesen fehér színű A320-as egyike lesz azoknak a tesztrepülőgépeknek, amellyel az Airbus májusban induló berepülési programját fogják teljesíteni. A program célja a gyár új szárnyvégtechnológiájának, a Sharkletnek hatósági engedélyeztetése. Az Airbus tájékoztatása szerint a tesztrepülések mintegy 600 repült órát vesznek majd igénybe.

Az európai repülőgépgyár már folytatott előzetes teszteket Sharklettel szerelt A320-asával, de azok nem voltak részei a hivatalos berepülési programnak, csupán felmérésként szolgáltak az új szárnyvégtechnológia alkalmazhatóságát illetően. Az első Sharkletekkel szerelt Airbus A320-as 2011. november 30-án emelkedett magasba. Az Airbus gyár 1987-es építésű 001-es gyári számú, F-WWBA lajstromú repülőgépére utólag szerelték fel a 2.5 méter magasra felnyúló szárnyvégeket.

A berepülési programot összesen 7 új építésű Airbus A320-as típuscsaládba tartozó repülőgéppel fogják teljesíteni. A tesztrepülések során mind a CFM56, mind a V2500 típusú hajtóművekkel méréseket végeznek. Azt azonban már most tudni lehet, hogy az első Sharklettel szerelt Airbus A320-as CFM56 típusú hajtóművekkel fog szolgálatba állni várhatóan az idei év végén.

Az Airbus ígérete szerint a Sharkletek révén 3.5%-os üzemanyag megtakarítást lehet elérni, amely természetesen a szén-dioxid kibocsátásban is jótékonyan jelentkezik. Éves szinten repülőgépenként mintegy 700 tonnával kevesebb CO2 emissziót eredményeznek a Sharkletek. Mindez körülbelül 200 személygépjármű éves kibocsátásának megfelelő mennyiség.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Sharkletek már opcionálisan rendelhető tartozékai az új építésű Airbus A320-as típuscsalád tagjainak. Az új szárnyvégek a legújabb generációs, A320neo típusokon már az alapfelszereltség részei lesznek.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!