Csomagkövető szolgáltatás bevezetéséért kezd lobbitevékenységbe a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) és a Légitársaságok Amerikáért (A4A) csoport.

A Lufthansa digitális poggyászszalagja. (Fotó: Lufthansa) | © AIRportal.hu

A Lufthansa digitális poggyászszalagja. (Fotó: Lufthansa)

Az IATA lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint egyéves kampányt indítanak az amerikai légitársaságokat tömörítő csoporttal együtt azért, hogy csökkenjen az elveszett, vagy késve kézbesített feladott poggyászok aránya. Adataik szerint globálisan egy évben mintegy 4 milliárd poggyászt szállítanak a légitársaságok, és bár mindössze 0,43 százalékot tesz ki az elveszett poggyászok aránya, ezt tovább szeretnék csökkenteni. Így is 17,3 millió elveszett poggyászról van szó éves szinten.

Ezt a célt szolgálja a Resoluton 743 nevű javaslatcsomag, amelynek értelmében 2018 júniusától a légitársaságoknak elvileg képesnek kell lenniük a poggyászok nyomon követésére, így az utas elvileg tudni fogja, hogy a csomagja pontosan hol jár. Mindez persze akkor válik lehetségessé, ha a légitársaságok meg is osztják ezt az információt az utassal, de erre a légicégeknek szintén kötelezettségük van.

Andrew Price, az IATA csomagokért felelős vezetője a közlés szerint azt mondta, az elmúlt évtizedben 54 százalékkal csökkentették az eltűnt, vagy félrekezelt csomagok arányát, de további lépéseket kell tenni, ez pedig a poggyászkövető szolgáltatás lehet, ezzel ösztönöznék a légicégeket a pontosabb szolgáltatás nyújtására. Ha mégsem érkezne meg a csomag, akkor az utas sokkal könnyebben tud ügyeket intézni, mert tudni fogja, pontosan hol, és milyen fázisban akadt el a poggyásza.

Emellett az IATA szerint a gépek forgatásában is segítséget nyújt majd a rendszer, mert azonnal látni fogják a kiszolgálók is, ha minden csomag megérkezett, így hamarabb elkészülhetnek a gép felkészítésével, és a csalások száma is csökkenhet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A csomagok követésével az IATA-n kívül a légitársaságok szerte a világon foglalkoznak, a Lufthansa például már kísérletezik olyan rendszerrel, amelynek a nyomon követés csak egy eleme, a légicég mobilos alkalmazásával digitális poggyászszalagot is elő lehet állítani és ennek segítségével lehet információt kapni a poggyász hollétéről.