CímlapLégiközlekedési hírek, cikkek  Tucatnyi problémás A320neo áll a földön világszerte

Tucatnyi problémás A320neo áll a földön világszerte

Szerző: Zsiray-Rummer Zoltán | Dátum: 2017.07.16. 17:35


Legalább tizennégy Airbus A320neo áll világszerte a földön, mert a problémás Pratt&Whitney-hajtóművek javítócsomagjai és az új szerkezetek sem érkeznek időben. A gyártó késlekedése miatt az Airbus sem képes annyi példányt leszállítani az üzemeltetőknek, amennyit szeretne.

Szép vonalú, de beteg: a PW-szerkezetek gondja számos légitársaságok érint (Fotó:AIRportal.hu) | © AIRportal.hu
Szép vonalú, de beteg: a PW-szerkezetek gondja számos légitársaságok érint (Fotó:AIRportal.hu)
Tovább folytatódik az amerikai hajtóműgyártó, a Pratt&Whitney kálváriája, és emiatt az Airbus, valamint a légitársaságok gondjai is gyűlnek.

Az A320neo új generációs PW-szerkezetein, amint arról az AIRportal.hu is több cikkben beszámolt, súlyos műszaki hiányosságokat találtak világszerte.

Az airwaysmag.com cikke szerint legalább tizennégy, egyes források szerint tizenhat A320neo parkol a reptereken emiatt.

Az IndiGo légitársaság a huszonkét példány közül kilenc A320neo-t nem enged felszállni, de szintén a betonon árválkodik egyebek mellett a Spirit, a Hong Kong Airlines, a LATAM-csoport és az ANA több gépe is.

A Pratt & Whitney PW1100G-JM típusú hajtómű az A320neo első tesztpéldányán. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu
A Pratt & Whitney PW1100G-JM típusú hajtómű az A320neo első tesztpéldányán. (Fotó: AIRportal.hu)
Az aero.de összefoglalója szerint az indiai fapados azt közölte, hogy az Airbus és a Pratt dolgozik a megoldáson. Az indiai légügyi hatóság a típust üzemeltető két ottani légitársaságot kötelezte, hogy a birtokukban lévő A320neó-kon ezer repült óra után ötszáz óránként kell ellenőrizni a PW1100G típusú hajtóműveket.

Emellett a Pratt tanácsára nem szabad az A320neó-kkal harmincezer láb (mintegy kilencezer méter) magasság fölé emelkedni, az olajkörök meghibásodásának veszélye miatt.

A Pratt-hajtóművek égésterének tömítési problémái, elégtelen olajtömítések és fémrészecske-szennyeződések miatt kerültek a figyelem középpontjába az elmúlt hónapokban, ahogy az AIRportal.hu is megírta.

Az új karbontömítések már három hónapja rendelkezésre állnak, az egyéb módosítások mellett, a Pratt folyamatosan küldi ki a javítócsomagokat. Azonban képtelen tartani az ütemet, hiszen a már üzemelő szerkezetek javítása mellett újabb és újabb hajtóműveket is kell gyártania. Ennek következtében az Airbusnál is jelentkezik gond, nem tudnak annyi A320neó-t és A321neó-t leszállítani a légitársaságoknak, mint amennyit a gyártósor lehetővé tenne.

Az első félévben csak ötvennégy A320neo és öt A321neo találhatott gazdára, de ezek között főképp az alternatív hajtóművel szereltek, a CFM Leap-1A-val ellátott példányok vannak.

A Spirit két földre parancsolt A320neója

follow us in feedly

Vissza a Repülőgépgyártók rovathoz

  Oda-vissza        Egyirányú

Honnan

BudapestBécs

Hova

LondonPárizsBarcelona

Odaút

Visszaút

Felnőtt

Gyerek

Csecsemő

+/- 3 nap

Business

Repülőjegy keresés
Hirdetés

Hozzászólás Szerző: freemaki | Dátum: 2017.07.16. 21:20 | Re: Tucatnyi problémás A320neo áll a földön világszerte


azert kivancsi vagyok ha egyszer kiforrja magat mi lesz. Meg akar egy nagy siker is lehet :^)
vagy bukta.. :o
freemaki
100-299 hsz.
100-299 hsz.
 
Hozzászólások: 127

Hozzászólás Szerző: sondor961 | Dátum: 2017.07.17. 01:24 | Re: Tucatnyi problémás A320neo áll a földön világszerte


Jobb híján "siker" lesz, bár szerintem egy 30 éves konstrukció új hajtóművekkel ellátott változatát még a legnagyobb jóindulattal sem lehet sikernek nevezni.... :(
sondor961
1000+ hsz.
1000+ hsz.
 
Hozzászólások: 1026
Tartózkodási hely: Budapest - Kispest

Hozzászólás Szerző: freemaki | Dátum: 2017.07.17. 10:47 | Re: Tucatnyi problémás A320neo áll a földön világszerte


Na igen, a cost savingen alapuló ötleteket könnyű elcseszni.

Az egyébként miért van, hogy valaki ragaszkodik a PW-hez, és nem vált át a CFM-re? Múlt, megszokás, long term karbantartási szerződés, vagy az 1-2%-kal rosszabb hatásfokú szerinted?
freemaki
100-299 hsz.
100-299 hsz.
 
Hozzászólások: 127

Hozzászólás Szerző: sondor961 | Dátum: 2017.07.17. 21:21 | Re: Tucatnyi problémás A320neo áll a földön világszerte


Mert a légitársaságoknál is "cost saving" a divat, így igyekeznek 1 gyártó termékeit használni. Ám most nem volt szerencséjük...! :)
sondor961
1000+ hsz.
1000+ hsz.
 
Hozzászólások: 1026
Tartózkodási hely: Budapest - Kispest

Hozzászólás Szerző: freemaki | Dátum: 2017.07.17. 22:18 | Re: Tucatnyi problémás A320neo áll a földön világszerte


sondor961 írta:Mert a légitársaságoknál is "cost saving" a divat, így igyekeznek 1 gyártó termékeit használni. Ám most nem volt szerencséjük...! :)


OKé, igaz persze. De pl egy Lufthansánál ahol aztán van minden, nem lehetne megtenni? :^)
freemaki
100-299 hsz.
100-299 hsz.
 
Hozzászólások: 127

Hozzászólás Szerző: sondor961 | Dátum: 2017.07.18. 01:51 | Re: Tucatnyi problémás A320neo áll a földön világszerte


Ezt a Lufitól kérdezd! - Nekem 2 tippem van:
1. Nem olyan rossz bevezető légitársaságnak lenni...
2. CFM-re "váltással" hátrébb sorolhatják őket a gépre várók között...
sondor961
1000+ hsz.
1000+ hsz.
 
Hozzászólások: 1026
Tartózkodási hely: Budapest - Kispest

Hozzászólás Szerző: freemaki | Dátum: 2017.07.18. 11:55 | Re: Tucatnyi problémás A320neo áll a földön világszerte


Köszi, jó tippek. :)
freemaki
100-299 hsz.
100-299 hsz.
 
Hozzászólások: 127
Szólj hozzá az AIRportal.hu híreihez a Facebookon

Vissza: Légiközlekedési hírek, cikkek


Vissza: Repülőgépgyártók hírei archívum


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég

Hirdetés