CímlapLégiközlekedési hírek, cikkek  Elkészült az utolsó utasszállító Boeing 747-es

Elkészült az utolsó utasszállító Boeing 747-es

Szerző: Zsiray-Rummer Zoltán | Dátum: 2017.07.11. 19:19


Lehetséges, hogy a legutolsó utasszállító 747-es készült el a minap a Boeing gyárában. A Korean Air számára legyártott, 1539-es sorozatszámú példány után jelenleg nincs több ilyen verzióra szóló megrendelés. A teherszállító változat tartja életben a gyártósort, most a Qatar Airways rendelt kettőt.


Megkapta leendő üzemeltetője, a Korean Air festését az a Boeing 747-8 Intercontinental, azaz utasszállító változat, amely talán a legutolsóként gördült ki a gyárból. Az aerotelegraph.com portál cikke szerint az 1539-es sorszámú példány után nincs több megrendelés a Boeing könyveiben utasszállító Jumbóra.

A most próbaköreit végző koreai 747-esen kívül még néhány, a csődbe ment Transaero számára készített, jelenleg a gyárban fehér alapszínnel álló Intercontinental van még, ezek sorsa bizonytalan.

Korábban az Iránnal való történelmi kiegyezés után, az Airbus- és Boeing-megrendelések idején szó volt arról, hogy az állami Iran Air rendel 747-8i típust, de ahogy az európai óriásgépből, az A380-asból sem kért végül, a Jumbók sem kerültek be a végső szerződésekbe.

A Boeing vezetői, például Randy Tinseth marketingigazgató is úgy nyilatkozott, hogy lehetséges, a Korean Air utolsó példányával véget ér egy korszak, és soha többé nem készül utasszállító 747-es.

Kigördült a festőhangárból az utolsó Boeing 747-8I


A teherszállító 747-8F ugyanakkor még ad feladatot a gyárnak, legutóbb például a UPS rendelt tizennégy példányt.

Most pedig a Qatar Airways cargo-divíziója számára adott le két teherszállító 747-esre rendelést. Az aerotelegraph.com másik cikke szerint ezt Akbar Al-Baker vezérigazgató jelentette be a minap Dublinban, egy konferencián.

Tavaly ősszel ugyanakkor a Boeing kilátásba helyezte, hogy ha a kargó-747-esekre is kifutnak a megrendelések, és nem tudnak a gyártósor gazdaságos fenntartásához elegendő újat szerezni, végleg és teljesen befejezik a Jumbók készítését. Még függőben van az Egyesült Államok elnöki különgépének speciális 747-8-asok megrendelése, a még az Obama-korszakban elindított beruházás jó ideje áll.

Természetesen az utazóközönség még nyilván jó ideig élvezheti a Jumbókat, hiszen bár rendre több régebbi 747-est kivonnak világszerte a légitársaságok, az airwaysmag.com összefoglalója szerint a Lufthansa, az Air China és persze a Korean Air flottájában még várhatóan hosszú évekig jelen lesznek a 747-8-asok.

A Korean Air a most érkező példánnyal együtt tíz 747-8-ast üzemeltet, ugyanennyi Airbus A380-as mellett. Az európai óriásgép sorsa is bizonytalan, hiszen 2015 óta nem érkezett új megrendelés, és a meglévők legyártása is már csak néhány évi munkát ad az Airbusnak, amely új, kettős tollazatú wingletekkel és néhány más módosítással akar új életet lehelni a típusba.

follow us in feedly

Vissza a Repülőgépgyártók rovathoz

  Oda-vissza        Egyirányú

Honnan

BudapestBécs

Hova

LondonPárizsBarcelona

Odaút

Visszaút

Felnőtt

Gyerek

Csecsemő

+/- 3 nap

Business

Repülőjegy keresés
Hirdetés
Szólj hozzá az AIRportal.hu híreihez a Facebookon

Vissza: Légiközlekedési hírek, cikkek


Vissza: Repülőgépgyártók hírei archívum


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég

Hirdetés