Iparági információk szerint a Lufthansa-fapados, a Eurowings jövő nyártól Münchenből is kínál majd hosszú távú járatokat, nem csak Köln/Bonn repteréről. Valószínűleg a Condor visszavonulása lehet az egyik ok, a nyaralójáratokat működtető cég jövőre ugyanis megszünteti a bajor fővárosból üzemelő tengeren túli járatait.

Lehetséges, hogy a Lufthansa-holding fapadosa, a Eurowings is járni fog 2018 nyarától a tengeren túlra a bajor fővárosból – írja az aero.de portál. A DPA német hírügynökség két különböző, iparági forrásból származó információját a cég nem kívánta kommentálni, egy szóvivő szerint a jövő nyári menetrend tervezése még nem zárult le.

Ha valóban így dönt a Eurowings, az nagy váltás volna, eddig ugyanis csak Köln/Bonn repteréről kínáltak hosszú távú járatokat hét A330-assal. Korábban Carsten Spohr Lufthansa-vezér Hamburgot, Berlint és Düsseldorfot említette, Münchent nem, ahonnan a tengeren túlra járhatna a fapados leánycégük. A bajor fővárosban egyébként az idén tavasszal nyitott állomáshelyet a Eurowings, A320-asokkal, hogy felvegye a versenyt a konkurenciával.

Bajorországban is megjelenhetnek a cég A330-asai (Forrás: Facebook) | © AIRportal.hu

Bajorországban is megjelenhetnek a cég A330-asai (Forrás: Facebook)


Az újabb, például Münchenből közlekedő interkontinentális járatokhoz további szélestörzsű repülőgépek kellenének a jelenlegi hét A330-as mellé. Ezek a Lufthansa által nemrég felvásárolt Brussels Airlines-tól, vagy más forrásból is érkezhetnek, mutat rá a német portál.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Többek között az is állhat a müncheni hosszú távú járatok terve mögött, hogy a Thomas Cook-leánycég, a Condor jövő nyáron megszünteti tengeren túli nyaralójáratait a bajor fővárosból, mert Frankfurtra kíván koncentrálni.

Emellett, ahogy arról az AIRportal.hu is beszámolt, a Lufthansa a legfőbb bázisa, Frankfurt repterének üzemeltetőjével a díjakról vitázik, vélhetően ennek eredményeképp is beváltotta fenyegetését, és Münchenben bővíti saját hosszú távú járatainak körét. Előbbi helyről öt A380-asát áthelyezi a bajor fővárosba, helyettük régebbi és kisebb A340-eseket küld.

Ebbe a sorozatba valóban illeszkedne a leányvállalatuk, a Eurowings müncheni bővítésének terve. Bár azt is nyilatkozta Karl Ulrich Garnadt igazgatósági tag a közelmúltban, hogy Frankfurtba is bevinnék a fapadosukat, miután ott bázist nyitott a Ryanair. Azonban az aerotelegraph.com másik cikke szerint közel a megegyezés a reptérüzemeltetővel a vitás kérdésekben, a német diszkont légitársaság is megkapná azokat a kedvezményeket, mint az ír cég.