Garanciákat akar az Airbus A380plus programja mögé, csak ebben az esetben rendel a típusból a dubaji légicég – közölte Tim Clark vezérigazgató.

Fotó: Emirates | © AIRportal.hu

Fotó: Emirates

Az Airbus még a Párizs Légi Szalon előtt leleplezte egyik nagy újdonságát, a felfrissített, de nem neósított A380-ast. Akkor sokan arra számítottak, hogy az Emirates, mint a típus legnagyobb üzemeltetője ha új rendeléseket nem is, de konverziót valószínűleg bejelent. Ehhez képest Tim Clark vezérigazgató egyelőre lehűtötte a kedélyeket, közölte ugyanis, hogy garanciákat akar a program mögé, és azt is látni szeretné, hogy az Airbus hajlandó folytatni az A380-as programot.

„Szeretném tudni, hogy mit akar kezdeni az Airbus a géppel” – idézte Tim Clarkot az Aviation Week szaklap. A vezető azt mondta, bármit is csinál az Airbus, az Emirates-re nézve jelentős anyagi következményei lesznek és szerinte az A380plus még önmagában nem tudja megmenteni a programot.

Úgy főleg nem, hogy az Emirates nem ért egyet minden módosítással. Clark például nem venné ki a kabin elején lévő lépcsőt, és a 11-székes sorokra is nemet mondana. Egyedül a kettős tollazatú wingleteket támogatja, de azokat is retrofit programban, tehát a már meglévő gépeket szereltetné fel vele, az Airbus viszont ilyen opciót jelenleg nem kínál.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Airbus A380plus | © AIRportal.hu

Az Airbus A380plus


Ezzel gyakorlatilag kifejezte, hogy jelenleg nem áll szándékában rendelést leadni, és a többi légitársaság kockázatelemzését sem fogja befolyásolni. „Nem fog megjönni a többiek étvágya sem a gépre” – fogalmazott.

Az Emirates korábban nagyon erős nyomást gyakorolt az Airbusra, hogy neósítsa az A380-ast, de azokban a tervekben új, az XWB hajtóműveken alapuló Rolls-Royce hajtóművek is szerepeltek, ezt viszont a plus programba nem vette bele Toulouse.

A dubaji légiátrsaságnak jelenleg 95 A380-asa van, ezzel a típus fő üzemeltetője a világon, és összesen 142 darabra adott le rendelést, ezek legkésőbb 2020-ig megérkeznek a légitársasághoz. Korábban Clark azt mondta, az A380-asnál kisebb gépeket vásárolna a következő 5-10 évben. A cég már vizsgálja a Boeing Dreamlinereket és az Airbus A350-eseit is annak ellenére, hogy utóbbi típusra volt már 70 darabos megrendelése, de azokat visszamondta.