CímlapLégiközlekedési hírek, cikkek  Megépíti a 737 MAX 10-et a Boeing

Megépíti a 737 MAX 10-et a Boeing

Szerző: Körtvélyes Tivadar | Dátum: 2017.06.19. 10:41


A Boeing hivatalosan is bejelentette, hogy megépíti a régóta tervezett 737 MAX 10-es típust, a legnagyobb amerikai keskenytörzsű 230 székkel érkezik a piacra, eddig 240 példányra kötöttek szerződést.


Grafika: Boeing Company | © AIRportal.hu
Grafika: Boeing Company
A gyártó hétfői, lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint a típus lesz a valaha gyártott legkedvezőbb egy székkilométerre vetített költségszintű keskenytörzsű gép.

Ez az adat a Boeing szerint eddig tíz megrendelőt győzött meg, akik összesen 240 darabot rendeltek a 10-es Boeingből. A megrendelők kilétét a héten jelentik be, a Boeing arról nem közölt adatot, hogy a megrendelésekből mennyi a rövidebb változatokról átváltott megrendelés.

A típus első két megrendelőjeként a BOC Aviation és a GE Capital Aviation Services (GECAS) lízingcégeket jelölték meg, előbbi 10, utóbbi pedig 20 darab MAX 10 megrendeléséről írt alá szándéknyilatkozatot. Az első európai üzemeltető a TUI lesz, akik a bejelentés szerint 18 darab 10-est vételéről állapodtak meg, ezek azonban a korábbi, 70 darabos MAX megrendelésből származó konvertálások.

A MAX 10-es a bejelentés szerint 1,64 méterrel lesz hosszabb a 9-esnél és emiatt hosszabb futószárakat terveztek az új verziónak.

A Boeing adatai szerint a 737 MAX 10-es legfeljebb 230 utast szállíthat, amely a 9-eshez viszonyítva 5 százalékkal olcsóbban üzemeltethető.

A gépek meghajtásához a többi típusnál is használt CFM Leap-1B hajtóművet lehet választani, és a többi MAX-hoz hasonlóan a 10-es is megkapja a speciális szárnyvégeket, a Boeing Sky Interior kabinberendezést és egyéb újításokat.

Forrás: Boeing Company | © AIRportal.hu
Forrás: Boeing Company

Kevin McAllister, a Boeing kereskedelmi típusokért felelős elnök-vezérigazgatója a bejelentésben azt írta, a légitársaságok nagyobb, és gazdaságosabban üzemeltethető keskenytörzsűt szeretnének üzemeltetni, a 10-es megjelenésével ez az igényük teljesül amellett, hogy a megbízhatóan és olcsón üzemeltethető típust vehetnek át.

Bár a Boeing közleményében azt írta, ugyanannyi széket biztosítanak, mint az Airbus A321-es, ez így ebben a formában nem igaz, hiszen az Airbus egyosztályos elrendezésben 240, tehát tízzel több székkel rendezhető be.

A MAX 10-es a 9-eshez képest mindössze 10 székkel kínál többet, viszont hatótávolsága 300 mérfölddel alacsonyabb a 9-eshez képest.

Arra aí Flightglobal hívta fel a figyelmet elemzésében, hogy sem a 9-es, sem a 10-es nem tud és úgy tűnik, hogy nem is akar versenyezni az Airbus A321LR-rel, amellyel Toulouse egy a 757-esek által hagyott piaci űrt töltött be. Az A321neo long range azaz nagyhatótávú változata 4 ezer tengeri mérföldes utakat is képes repülni.

Május végéig a társaságok honlapján elérhető adatbázisok szerint a Boeing a MAX-okra 3714 megrendelés érkezett, míg az Airbus 5 ezer példányt adott el eddig a neókból.

A teljes Boeing-család. Grafika: Boeing Company | © AIRportal.hu
A teljes Boeing-család. Grafika: Boeing Company
follow us in feedly

Vissza a Repülőgépgyártók rovathoz

  Oda-vissza        Egyirányú

Honnan

BudapestBécs

Hova

LondonPárizsBarcelona

Odaút

Visszaút

Felnőtt

Gyerek

Csecsemő

+/- 3 nap

Business

Repülőjegy keresés
Hirdetés

Hozzászólás Szerző: freemaki | Dátum: 2017.06.19. 15:43 | Re: Megépíti a 737 MAX 10-et a Boeing


Ettől a döntéstől nem fog megremegni Toulouse. Kár hogy nem a 797-tel jöttek elő :(
freemaki
100-299 hsz.
100-299 hsz.
 
Hozzászólások: 101

Hozzászólás Szerző: AdamS | Dátum: 2017.06.19. 20:03 | Re: Megépíti a 737 MAX 10-et a Boeing


freemaki írta:Kár hogy nem a 797-tel jöttek elő


Attól sem remegett volna meg, mert az meg időben sokkal távolabb állna forgalomba. Ez a verseny már eldőlt, következő fordulóban 5-10 éves időtartamban a Boeing újra dobhat és persze az Airbus is.

Viszont az A321neóból még mindig könnyebb kompozit szárnyakkal, új hajtóművekkel egyéb modernizálással egy jó gépet csinálni, mint egy teljesen új típust megépíteni.
AdamS
AIRportal.hu CREW
AIRportal.hu CREW
Avatar
 
Hozzászólások: 1589
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: sondor961 | Dátum: 2017.06.19. 21:13 | Re: Megépíti a 737 MAX 10-et a Boeing


AdamS írta:Viszont az A321neóból még mindig könnyebb kompozit szárnyakkal, új hajtóművekkel egyéb modernizálással egy jó gépet csinálni,

Ez így van, ám annak nem lesz 9-10.000 km-es hatótávolsága, de lehet, hogy még 8.000 sem. És talán szükség sincs ilyen hatótávra, mert a B757 is sikeresebb volt a hosszabb távú B762-nél....
sondor961
1000+ hsz.
1000+ hsz.
 
Hozzászólások: 1008
Tartózkodási hely: Budapest - Kispest
Szólj hozzá az AIRportal.hu híreihez a Facebookon

Vissza: Légiközlekedési hírek, cikkek


Vissza: Repülőgépgyártók hírei archívum


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 12 vendég

Hirdetés