Májusban kicsit erőre kapott az Airbus a gyötrelmes február és március után és májusban több gépet adtak el, és többet is gyártottak, mint a Boeing.

Ráfért már egy kis sikerélmény az európai repülőgépgyártóra, mert az év eddigi részében legfeljebb csak őrlángon működtek, már ami az eladásokat illeti. Eközben a Boeing sorra kötötte a szerződéseket főként a 737-esekre és Dreamlinerekre, májusban egy kicsit viszont zárult az olló azzal, hogy az Airbus eladásban és gyártásban is felülmúlta amerikai riválisát. Hamarosan kezdődik a a Párizsi Légi Szalon, vélhetően mindkét gyártó arra az időpontra tartogat nagyobb bejelentéseket.

Rendelések

A Delta A321cekóat vásárolt. (Grafika: Airbus Industries) | © AIRportal.hu

A Delta A321cekóat vásárolt. (Grafika: Airbus Industries)

Az Airbus a statisztikák szerint májusban 59 gépre kötött szerződést, egyelőre két vevő kiléte ismert: a China Southern 20 darab A350-900-ast vásárolt, a Delta pedig A321ceókkal rakta tele a kosarát: összesen 30 ilyen gépet kértek Toulouse-tól. A többi gép vevőjét egyelőre nem jelentették be.

Az év eddigi részében a géplemondások nem számolva, tehát bruttó megrendelési adatok szerint az Airbus a január-májusi időszakban összesen 110 gépet adott el, 76 keskenytörzsűt, 33 darab A350-est, egy árva A330-ast, az A380-as sora pedig továbbra is üres.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Boeing viszont májusra átvette a „csapnivaló hónap” stafétát az Airbustól, mivel mindössze 13 darab gépet sikerült értékesíteniük, a kanadai Westjet rendelt 10 darab 9-es Dreamlinert és egy meg nem nevezett vevő 3 darab 737-800-ast. Éves szinten viszont szinte behozhatatlannak tűnik most a Boeing előnye: eddig 222 gépre kötöttek szerződést. Csak 737-esből több fogyott eddig, mint az Airbus összeg gépéből együtt (186), elkelt egy 747-es, 23 darab Dreamliner és 9 triplahetes.

Tavaly ugyanilyenkor az Airbus 85, a Boeing 125 gépet adott el.

Átadások

A Boeing átadta a világ első 737 MAX-át a Malindo Airnek. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

A Boeing átadta a világ első 737 MAX-át a Malindo Airnek. (Fotó: Boeing Company)

Kivételesen az átadott gépek számában is minimálisan ugyan, de erősebb hónapot zárt az Airbus a Boeinghez képest, bár ez trendfordulót azért nem jelent. Az Airbus francia és német gyáraiból 60 gép gördült ki. Ezek közül 46 darab volt keskenytörzsű, de átadtak ezen kívül 6 darab A330-ast, 5 darab A350-est és 3 darab A380-ast is.

Az év eddigi részében az Airbus 242 gépet adott át üzemelésre, 189 keskenytörzsűt, 25 darab A330-ast, 22 darab A3510-est és 6 darab A380-ast.

A Boeing az év ötödik hónapjában 56 gép gyártásával végzett, 36 darab 737-es, 12 darab Dreamliner, 1-1 767-es és Jumbo Jet, valamint 6 triplahetes repült ki a Boeing gyáraiból.

Május 31-ig az amerikai gyártó 277 gépet szállított le a megrendelőinek, ez bontásban úgy néz ki, hogy átadtak 192 737-est, 3 767-est, 4 Jumbo Jetet, 53 darab Dreamlinert, és 25 triplahetest.

Egy évvel korábban az Airbus 57, a Boeing 71 gépet adott át üzemeltetésre.