Elindultak a Norwegian transzatlanti járatai Barcelona repteréről. A napokban Los Angelesbe, Oaklandbe (San Francisco) és New York-Newarkba kezdi el az üzemelést a cég. Az egyelőre egy Boeing 787-8-ast a nyáron egy második követi, amellyel Fort Lauderdale-be indul járat augusztus végén, illetve sűrítik a többi járatot. A katalán főváros légikikötője így izgalmas kísérlet terepévé válik: az IAG-holding LEVEL nevű fapados hosszú távú járatokat üzemeltető cége is közlekedik a két előbbi városba, közvetlen versenyhelyzetet teremtve.

Felszállóban a norvég fapados hosszú távú járatainak köre (Fotó: Norwegian) | © AIRportal.hu

Felszállóban a norvég fapados hosszú távú járatainak köre (Fotó: Norwegian)

Folytatódik a Norwegian spanyolországi terjeszkedése: tavaly még csak öt, ma már hét Boeing 737-800-ast üzemeltet a Norwegian az egyik spanyol bázisán, Barcelona repterén, ehhez csatlakozik most két 787-8-as.

Ezek közül az elsővel e napokban indulnak a transzatlanti járatok: hétfőn a Los Angeles-i, kedden a New York-Newarkra közlekedő, szerdán pedig a San Francisco melletti Oaklandbe közlekedő – számol be a fejleményekről az airinfo.org portál.

A norvég fapados berendezése szerint 291 ülőhelyes (amelyből 32 a prémium turista szék) Dreamlinerek második példányának beállításával augusztus 22-től a floridai Fort Lauderdale-be is közlekedik a cég hetente kétszer. Ekkortól sűrítik a fentebbi útvonalakat is: Los Angelesbe és Oaklandbe így hetente a kezdeti kettő helyet három, Newarkra kettő helyett négy járatpár közlekedik majd.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Norwegian a téli menetrend 2018 tavaszi zárásáig 255 ezer ülőhelyet kínál fel Barcelona és az Egyesült Államok között. A barcelonai bázist 2014-ben nyitotta meg a cég, most pedig négyszáz új munkahelyet teremtve 755 főt foglalkoztat majd a katalán fővárosban.

Tavaly 1,54 millió utast szállított itt, ezzel a negyedik helyen volt az El Prat repülőtéren működő légitársaságok között. A négy amerikai várossal együtt már huszonhét célállomásra üzemeltet innen járatokat.

A barcelonai reptér így most különleges kísérlet terepévé válik: a többi, jóval nagyobb forgalmú európai városhoz képest kisebb utasmennyiséget kezelő régióban a Norwegian és az IAG légitársasági holding nemrég indult, LEVEL elnevezésű márkája közvetlenül versenyez Los Angeles és Oakland felé. Utóbbi nemrég indította transzatlanti járatait két Airbus A330-200-assal.

Amikor az IAG bejelentette tavaly év végén, hogy Barcelonából hosszú távú fapados járatokat indít, szakértők rögtön arra gondoltak, hogy a Norwegian néhány hónappal korábbi, hasonló bejelentésére reagált ezzel a holding – tanulva abból a hibából, amelyet az európai hagyományos légitársaságok elkövettek, amikor a fapados piac élénkülésére késve reagáltak.

Egyébként ami New Yorkot illeti, a Norwegian a United, a Delta és az American járataival versenyez. Előbbi ugyancsak a newarki Liberty reptérre közlekedik, utóbbiak a JFK-ra. Ezen felül az American Miamiba is jár, amelyhez a norvégok Fort Lauderdale-i célállomása közel van.

A portál összefoglalója emlékeztet arra, hogy a Norwegian immár 51 útvonalat üzemeltet Európa és az Egyesült Államok között tizenhárom reptérről – például Koppenhágából, Stockholmból, London-Gatwickről, Párizsból, Rómából –, többet, mint bármely más európai légifuvarozó.

Amint arról az AIRportal.hu is többször beszámolt, a cég, miután megkapta az Egyesült Államok hatóságaitól a transzatlanti működésre az engedélyt, intenzíven bővít e piaci szegmensben. Jelenleg már tizennégy 787-est üzemeltet, immár a nagyobb, -9-es típusváltozatok érkeznek a flottába, a Dreamlinerek számát 2020-ra mintegy negyven példányra növelik. Emellett az írországi és nyugat-britanniai repterekről 737-esekkel is indít transzatlanti járatokat másodlagos, kisebb amerikai repterekre, a MAX 8-asok átvételének késése miatt egyelőre -800-asokkal.