Új Airbus A330-300-asokat vásárol a Brussels Airlines a régi típusok helyett, de a cég egyelőre a neók helyett megmaradt a ceóknál.

Az ATW Online információi szerint a régebbi modellek cseréje, és nem flottabővítés miatt van szüksége az új gépekre a belga társaságnak. Jelenleg 10 darab ilyen gépük van, internetes adatbázisok szerint átlagos életkoruk 19,5 év, a legfiatalabb 7,5 éves. A mostani beszerzéssel hét példányt vásárolnak, és főként a legrégebbi, 200-as típusokat cserélik le, amelyeknek most jár le a lízingszerződése.

A felhívást a beszerzésre még tavaly nyáron hirdette meg a Brussels Airlines, és minek utána a cél az egy típusból, méghozzá Airbusokból álló flotta, igazából nem is az volt a kérdés, hogy melyik gyártó melyik termékét választják, inkább azt vizsgálták, hogy a neo, vagy a ceo változatokat válasszák-e.

Fotó: Brussels Airlines | © AIRportal.hu

Fotó: Brussels Airlines


Végül a most már száz százalékos tulajdonos Lufthansa-csoport választása az utóbbi verzióra esett, az első gépek már jövőre forgalomba állnak és egy év alatt megérkezik mind a hét új gép, amelyeket lízingelni fognak. Az új A330-asokat a Rolls Royce Trent 700-as hajtóművével szerelik, míg a régebbi, lecserélendő darabok a Pratt & Whitney, vagy a CFMI hajtóműveivel vannak szerelve. Ez a lépés szintén a sztenderdizáció következménye, a Lufthansa döntésével igyekszik minimálisra csökkenteni a hajtómű-variációk számát.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Bernard Gustin, a Brussels Airlines vezérigazgatója az ATW szerint úgy kommentálta az új gépek érkezését, mint a 15 éve legnagyobb befektetést a légitársaságba. Hozzátette, hogy az új gépek érkezésével új kabint is bevezetnek a hosszútávú gépeken, így a megmaradó három gép kabinját is felújítják. A székezésről, illetve a kabintermékről később adnak tájékoztatást.