CímlapLégiközlekedési hírek, cikkek  IATA: alternatív megoldás kell a laptop tilalom helyett

IATA: alternatív megoldás kell a laptop tilalom helyett

Szerző: Körtvélyes Tivadar | Dátum: 2017.05.17. 19:12


A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szerint alternatív megoldást kell kitalálni a laptop tilalom helyett, mert az intézkedés csak újabb kockázatokat rejt. Aggodalmát fejezte ki a javaslat miatt a Repülőterek Európai Tanácsa is.


A 260 légitársaságot tömörítő kereskedelmi szervezet lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint Alexandre de Juniac, az IATA elnöke egy az uniós és amerikai tisztviselőknek küldött levelében arra kérte az érintett feleket, hogy dolgozzanak ki alternatív megoldásokat a laptoptilalom helyett, mert az jelentős károkat okozhat, és biztonsági kérdéseket is felvet.

Az IATA adatai szerint az egyelőre csak a közel-keleti régiót érintő korlátozás 350 járatot érint hetente

ha mindezt Európára is kiterjesztenék az napi 390 járatra lenne hatással.

Fotó: Emirates | © AIRportal.hu
Fotó: Emirates

Azt javasolják, hogy a tilalom helyett terjesszék ki a robbanóanyagok után való kutatást az utasbiztonsági ellenőrzőpontokon, fektessenek nagyobb energiát a személyzet jobb képzése érdekében és viselkedésvizsgáló embereket is alkalmazzanak. Ezzel az IATA szerint elkerülhető a lítium-ionos akkumulátorok okozta balesetveszély is. Erre ugyanis a montreáli szervezet is felhívta a figyelmet, mint korábban már oly sokan.

Saját becslései, illetve a Szövetségi Légügyi Hatóság adatait felhasználva az IATA úgy becsülte, hogy a tilalom kiterjesztése az utasoknak 655 millió dollárjába kerülne a termelési idő elvesztése miatt, és további 216 milliót vesztenének a hosszabb utazás, 195 milliót pedig a csökkent komfortérzet miatt.

A Repülőterek Európai Tanácsa (ACI Europe) szerint az utasok 60-90 százaléka visz magával nagy elektronika eszközt, így a korlátozás jelentős fejlesztést kíván meg a biztonsági személyzet körében, ez pedig sok időbe telik.

Emellett az ACI a Reuters szerint amiatt is aggódott, hogy a lépés negatívan hathat a transzatlanti utasforgalomra, illetve az Európa és Észak-Amerika közti közlekedési kapcsolatokra. Nem beszélve arról, hogy a repülőterek, sőt,a légitársaságok is megszenvedhetik a lépést, mivel a prémium utasok is elpártolhatnak. Pont azok az utasok, akik még sarkosan fogalmazva életben tartják a légitársaságokat.
follow us in feedly

Vissza a Légiközlekedés, repülőterek rovathoz

  Oda-vissza        Egyirányú

Honnan

BudapestBécs

Hova

LondonPárizsBarcelona

Odaút

Visszaút

Felnőtt

Gyerek

Csecsemő

+/- 3 nap

Business

Repülőjegy keresés
Hirdetés

Hozzászólás Szerző: B777 | Dátum: 2017.05.17. 19:53 | Re: IATA: alternatív megoldás kell a laptop tilalom helyett


Biztos Én vagyok a túl egyszerű, de csak az aksikat kéne leadni a csomagtérbe (vagy valahová), a laptopot meg lehetne működtetni a repülőgép elektronikus hálózatáról. Egyébként meg akkora meló biztonsági ellenőrzésnél megszagoltatni a laptopot, tabletet, nagyobb fényképezőgépet egy robbanóanyag kereső kutyával??
a laikus
B777
50-99 hsz.
50-99 hsz.
Avatar
 
Hozzászólások: 88

Hozzászólás Szerző: bpeti | Dátum: 2017.05.17. 20:12 | Re: IATA: alternatív megoldás kell a laptop tilalom helyett


Pont az akkukat nem kellene leadni, mert az tűzveszélyes.

Egyszerűen semmi értelme ennek az egésznek, hiszen a bomba a csomagtérben is felrobbantható. A laptopokat meg már most is ki kell külön tenni a biztonsági ellenőrzéskor, ez így kb azt jelenti, hogy ezek szerint ott nem is ellenőrzik... akkor meg annak sincs értelme. De simán ellenőrizhetnék is és meg van oldva.

Én még mindig attól félek, hogy a vége bevételnövelés lesz biztonság címszóval, ugyanúgy ahogy nem lehet vizet bevinni...
bpeti
100-299 hsz.
100-299 hsz.
 
Hozzászólások: 126

Hozzászólás Szerző: anaheim | Dátum: 2017.05.18. 09:17 | Re: IATA: alternatív megoldás kell a laptop tilalom helyett


Ráadásul macbook-ok; az újabb üzleti laptopok és ultrabook-ok esetében nem férsz hozzá az akku-hoz.
anaheim
25-49 hsz.
25-49 hsz.
 
Hozzászólások: 37
Szólj hozzá az AIRportal.hu híreihez a Facebookon

Vissza: Légiközlekedési hírek, cikkek


Vissza: Légiközlekedés, repülés hírek archívum


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég

Hirdetés