Nem érinti a LEAP-1A hajtóművekkel felszerelt A320neo repülőgépeket a Boeing 737 MAX-ek LEAP-1B hajtóműveinél felfedezett hiba, amely miatt a Boeing leállította az összes 737 MAX-szel folytatott repülést.

CFM LEAP-1A hajtómű az A321neo prototípusán. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

CFM LEAP-1A hajtómű az A321neo prototípusán. (Fotó: AIRportal.hu)

Amint arról korábban beszámoltunk, a Boeing felfüggesztette a 737 MAX-okkal végrehajtott repüléseket, miután a hajtómű gyártója, a CFM jelezte, problémák lehetnek a LEAP hajtóművekkel.

Az ATW Online információi szerint az alacsony nyomású turbina tárcsák (LPT disc) gyártási minőségével kapcsolatban adódtak problémák azokban a LEAP-1B hajtóművekben, amelyeket a Boeingnek szállítottak le. A Boeing most a CFM szakembereivel együtt ellenőrzi az összes tárcsa minőségét. A problémára a gyártó, és annak beszállító partnere által végzett minőség-ellenőrzési procedúra során derült fény.

A hajtómű gyártója, a CFM International a Flightglobal kérésére megerősítette, hogy bár ugyanarról a hajtóműcsaládról van szó,

az A320neo családra készült, LEAP-1A hajtómű-változatnál a kérdéses alkatrész eltérő tervezésű és másik beszállítótól származik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Boeing álláspontja szerint a hiba nem veszélyezteti az első 737 MAX 8 még erre a hónapra tervezett átadását.

CFM LEAP-1A hajtómű az A321neo prototípusán. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

CFM LEAP-1A hajtómű az A321neo prototípusán. (Fotó: AIRportal.hu)