Geopolitikai és makrogazdasági okok miatt jelentősen, 82 százalékkal csökkent az Emirates adózott eredménye a 2016-2017-es évben. Az elnök a terrorista támadásokat, a törökországi helyzetet, illetve a Brexitet okolta.

Fotó: Emirates | © AIRportal.hu

Fotó: Emirates

Az Emirates éves üzleti jelentésében azt írta, hogy a cég árbevétele a tavalyi 23 milliárd dolláros árbevétele nem változott, ugyanakkor az üzemi eredmény 2,2 milliárd dollárról 70 százalékkos csökkenéssel 650 millió dollárra változott. A légitársaság adózott eredménye ennél is nagyobb mértékben, 82,5 százalékkal zuhant, a tavalyi 1,9 milliárd dollárról 326 millió dollárra.

A kimutatás szerint az Emirates utasforgalma 8 százalékkal 56 millióra emelkedett a március 31-ével zárult pénzügyi évben, a járatok átlagos töltöttsége pedig 75,1 százalék volt 1,4 százalékponttal alacsonyabb, mint az előző év azonos időszakában.

Az ATW tudósítása szerint Ahmed bin Szaid al Maktoum sejk, a csoport elnök-vezérigazgatója a világban végrehajtott terrorista támadásokkal, a törökországi puccskísérlettel, valamint a Brexittel magyarázta a gyenge pénzügyi eredményeket, de az Egyesült Államok laptopokra vonatkozó szabályai is mind rosszul érintették a dubaji székhelyű légitársaságot.

Emellett az Emirates sem bizonyult sérthetetlennek a világpiacon megfigyelhető marzscsökkenéssel szemben. Ennek oka, hogy az egyre kiéleződő versenyben a társaság folyamatosan csökkentik a jegyárakat, hogy így versenyezzenek egymással, ez pedig már az arabok pénztárcájának sem tesz jót.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Úgy vélte, hogy az erős márkaarculat volt az egyik olyan tényező, amely megmentette őket attól, hogy veszteségbe forduljon a társaság üzemelése, viszont az erős amerikai dollár szintén negatívan hatott az üzemelési eredményekre.

Az Emirates 35 új repülőgépet – 19 A380 és 16 Boeing 777-300ER repülőgépet – helyezett üzembe, ami egy üzleti éven belül az eddigi legtöbb.
Ugyanakkor 27 öregebb gépet kivont a forgalomból, így jelenleg 259 repülőgéppel szolgálja ki az utasokat. Ez a 62 repülőgépet érintő flotta-átalakítás a légitársaság történetének legnagyobb, egy éven belül végrehajtott programja volt.

Az Emirates-nél jelenleg 63 hónapos a repülőgépek átlagéletkora, amely jelentős csökkenés a tavalyi év 74 hónapos átlagéletkorához képest, és jóval kedvezőbb az iparágban jellemző átlagos 140 hónaphoz képest. A légitársaság változatlanul a világ legtöbb Boeing 777 és A380 géptípussal rendelkező légitársasága, és ezek a szélestörzsű gépek egyben a legmodernebb és leghatékonyabb géptípusok is.

Az Emirates a 2016-17-es pénzügyi évben 6 új desztinációt vezetett be: Fort Lauderdale, Hanoi, Newark, Yangon, Yinchuan és Zhengzhou is elérhető a légitársasággal. Emellett teherjáratot indított Phnompenbe is. Ezen felül 9 további város irányába növelte kapacitását, hogy utasai Afrikába, Ázsiába, Európába, a Közel-Keletre, és Észak-Amerikába még könnyebben eljuthassanak.

Az Emirates SkyCargo továbbra is fontos szerepet tölt be a légitársaság bővülő működésében, és az Emirates szállítási árbevételének 13 százalékát biztosítja. Egy olyan légi teherszállítási piacon, amely folyamatosan új kihívások elé állítja a légitársaságot, az Emirates teherszállítási divíziója 5 százalékos csökkenést követően 10,6 milliárd dirhamos (2,9 milliárd dollár) árbevétellel zárta az évet, míg a szállított tonna 3 százalékkal enyhe növekedést mutatott és 2,6 millió tonnával zárt.

A hozam tonnakilóméterenként 8 százalékkal csökkent, amely az iparágban jellemző erős negatív trendeknek, valamint a főbb valuták USA dollárhoz képesti gyengülésének köszönhető.

Az Emirates SkyCargo teherflotta száma változatlan maradt: 13 Boeing 777F és két Boeing 747-400F szolgálja ki a szállítási igényeket. Az Emirates új célállomásaira tartó gépek belly-hold kapacitása mellett az Emirates SkyCargo új teherjáratot indított a kambodzsai Phnompenbe, és új összeköttetést biztosított Dubaj és Oszló, valamit Delhi és Hong Kong között.