Sikeresen végrehajtotta az Airbus az A350-1000 üzemanyagrendszerének és hajtóműveinek tesztelését. A próbákat, mely elengedhetetlen a típus kereskedelmi forgalomba állításához szükséges engedélyek megszerzéséhez, az Egyesült Királyságban, Cardiff repülőterén végezték el a szakemberek az MSN071-es gyártási számú tesztgépen.

Forró üzemanyagot töltenek az A350-1000-es tesztpéldányába Cardiffban. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Forró üzemanyagot töltenek az A350-1000-es tesztpéldányába Cardiffban. (Fotó: Airbus)

Az Egyesült Királyságban megtervezett üzemanyagrendszerek tesztelésében a filtoni Airbus gyáregység tapasztalt tesztmérnökei működtek közre. Az Airbus összes új típusának – például az A320neo, A380, A350-900 és A400M típusok – üzemanyag-rendszerét az angol szakemberek közreműködésével tesztelték.

Az elsődleges cél az volt, hogy megvizsgálják hogyan viselkedik a repülőgép üzemanyag-ellátó rendszere és a hajtóművek a meleg éghajlatú üzemeltetési környezetben.

Ezért a repülőgép üzemanyagtartályait forró, több mint 43 Celsius fokos hőmérsékletű üzemanyaggal töltötték fel.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az A350-1000-est összesen négy alkalommal töltötték fel forró üzemanyaggal a kétnapos tesztelés során, melyeket követően a repülőgép hajtóműveit és rendszereit repülés közben tesztelték a mérnökök.

A tesztek első eredményei szerint az A350-1000-es alkalmas lesz a forró éghajlatú repülőtereken történő üzemelésre már a kereskedelmi forgalomba állításakor. A repülőgép üzemanyag-rendszere hatékonyan kezeli a változó sűrűségű és hőmérsékletű üzemanyagot, akár a hajtóművek üzemanyagellátásáról, akár az egyes üzemanyagtartályok közötti áttöltésről van szó.

Az A350-1000-es típus a kisebb -900-as hoz hasonlóan egyszerűsített üzemanyag rendszerrel készül. A repülőgépen három különálló üzemanyagtartály van és a korábbi típusoknál kevesebb szivattyú és szelep látja el a repülőgép hajtóműveinek üzemanyag-ellátását. Mindez hozzájárul ahhoz, hogy a típus üzemeltetési költségeit 25%-kal sikerült leszorítani.

Az A350-1000 háromgépes tesztflottával tejesíti az igen intenzív tesztprogramot, mely az előzetes terveknek megfelelően halad. Az ezres változat a hosszabb törzsnek köszönhetően 40 utassal többet tud szállítani a -900-as variánsnál.

A háromosztályos elrendezésben 366 utas szállítására képes A350-1000 az európai gyártó eddig gyártott legnagyobb kéthajtóműves típusa. A repülőgépet a Boeing 777-300ER váltótípusának és a Boeing leendő új generációs típusa, a 777X riválisának szánják a toulouse-iak. Az A350-1000 a Boeing 777-300ER repülőgépekhez képest 25 százalékkal kedvezőbb üzemanyag fogyasztási mutatókkal dicsekedhet majd a gyártó specifikációja szerint.

Az Airbus már 841 példányra rendelkezik megrendeléssel az új generációs, szélestörzsű A350 XWB család repülőgépeire, 45 vásárló részéről, ebből 12 vásárló rendelt a nagyobb A350-1000-es változatból, összesen 211 darabot.

Ajánló Bemutatták a Lufthansa A350-900 repülőgépét

Hatalmas hangárbuli keretében, több mint kétezer meghívott vendég előtt leplezte le és keresztelte meg legújabb repülőgépét a Lufthansa. A Münchenben megrendezett eseményen a Nürnberg nevet kapta a német légitársaság első Airbus A350-900 XWB szélestörzsű repülőgépe. Az eseményről és a repülőgépről készült képek galériánkban. Részletek…


Kipróbáltuk a Qatar Airways vadonatúj Airbus A350 XWB-jét

Az Airbus és a Qatar Airways meghívásának köszönhetően elsők között próbáltuk ki az új Airbus A350 XWB repülőgépet, melyet az európai repülőgépgyártó december 22-én, a franciaországi Toulouse-ban adott át a Qatar Airways-nek, a típus első üzemeltetőjének. Részletek…