A kínai gyártású új generációs hajtóművekkel felszerelt, keskenytörzsű utasszállító repülőgép első felszállását május 5. péntekre tervezi a gyártó a sanghaji Pudong nemzetközi repülőtérről.

Fotó: Comac | © AIRportal.hu

Fotó: Comac

A prototípus szűzfelszállását eredetileg egy nappal későbbre, május-6-ára tervezte a Comac, azonban végül előrehozták egy nappal az eseményt. Az előrejelzések szerint várhatóan az időjárás alkalmas lesz a szűzrepülés végrehajtásához.

A gyártó részére az első repülés végrehajtásához szükséges engedélyt április 22-én adta ki a kínai polgári légügyi hatóság, mely május végéig érvényes.

A B-001A lajstromjelű tesztrepülőgép első felszállását a Shanghai Pudong repülőtér negyedik, 3800 méter hosszú futópályájáról tervezik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A C919-es kéthajtóműves, keskenytörzsű utasszállító, melyet a Boeing 737 MAX és az Airbus A320neo vetélytársának szánnak a kínaiak. A repülőgép tipikus egyosztályos elrendezésben 168, kétosztályos elrendezésben pedig 158 utast tud majd szállítani.

Több szakértő már korábban is kifejtette azon véleményét, hogy az erős beszállítói függés miatt a gép nem lehet versenyképes az Airbus és a Boeing keskenytörzsű típusaival szemben.

A gyártó meglehetősen ambiciózus célja mindezek ellenére, hogy a COMAC 2035-re a kínai piacon a harmadik, világszinten pedig az ötödik legnagyobb szereplő legyen a keskenytörzsű utasszállítók szegmensében.

2020-ra évente 150 darab C919-es és 50 darab ARJ21-es regionális repülőgép gyártását tervezik.

A C919-est a Safran és a GE közös vállalakozása, a CFM International látja majd el hajtóművekkel, a megállapodás szerint a LEAP-1C variáns hajtja a kínai típust. Ezen hajtóműcsalád tagjait szerelik a 737 MAX típusokra és az A320neók egy részére is.

A C919-esből eddig 570 darabot adtak el 23 ügyfélnek, ennek jelentős részét kínai légitársaságok például az Air China és a China Southern Airlines rendelték meg, de az amerikai General Electric lízingcége, a GECAS is rendelt 20 darabot, tíz darab pedig a thaiföldi City Airlines-hoz kerül majd.

A legutóbbi információk szerint a sanghaji központú China Eastern Airlines lesz a típus bevezető légitársasága.

Így mutatták be a C919-est

Forrás: CHINA NEWS

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!