A kanadai és az európai hatóságok kiadták a Bombardier CS100-as típusának a London City és hozzá hasonló reptereken történő üzemeléshez szükséges bizonyítványt.

A kanadai gyártó nem kevesebbet állít, mint hogy a CS100-as a London-City reptér jövője, ezt írták nagy betűkkel a prototípus törzsére. (Fotó: Bombardier) | © AIRportal.hu

A kanadai gyártó nem kevesebbet állít, mint hogy a CS100-as a London-City reptér jövője, ezt írták nagy betűkkel a prototípus törzsére. (Fotó: Bombardier)

A Bombardier repülőgépgyártó bejelentette, hogy a kanadai és az európai légügyi hatóságok engedélye alapján a CS100-as üzemeltetők a szokásosnál meredekebb végső egyenesen történő süllyedéssel megközelíthető repülőterekre is indíthatnak mostantól járatokat.

A Transport Canada és az European Aviation Safety Agency (EASA) által kiadott engedély lehetővé teszi azt, hogy a kisebb CSeries típussal a típus bevezetője, a Swiss elsőként nyisson menetrend szerinti járatokat a London City (LCY) reptérre.

Amint arról korábban beszámoltunk, a bizonyítvány megszerzéséhez a Bombardier szakemberei összetett tesztelésnek vetették alá a típust március végén a London City reptéren. Ennek keretében nem csak a szokásosnál meredekebb süllyedést tesztelték, hanem a repülőgép által leszállás és felszállás közben keltett zajszinteket is mérték.

A tesztek lezárását követően a CS100-as prototípusa a London City meglehetősen rövid, mindössze 1 508 méteres futópályájáról felszállva közbenső leszállás nélkül átrepülte az Atlanti óceánt, egészen New York JFK-ig.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ezzel nem csak az új generációs repülőgéptípus kiemelkedő képességeit bizonyították, hanem demonstrálták azt is, hogy a CS100-as ugyan korlátozott terheléssel – 40 fős prémium székezéssel – alkalmas olyan közvetlen útvonalak teljesítésére is, amelyeket a korábbi típusokkal nem voltak lehetséges (erről részletesen szintén korábbi cikkünkben írtunk).