CímlapLégiközlekedési hírek, cikkek  Szatellit alapú gépkövetés a Malaysia Airlines-nál

Szatellit alapú gépkövetés a Malaysia Airlines-nál

Szerző: Körtvélyes Tivadar | Dátum: 2017.04.19. 15:58


A világon elsőként a Malaysia Airlines írta alá azt a megállapodást, amely lehetővé teszi, hogy a világ bármely pontján nyomon tudják követni a gépeket, így nem fordulhat elő, hogy eltűnik egy vasmadár és aztán évekig nem találják.

Fotó: malaysia Airlines | © AIRportal.hu
Fotó: malaysia Airlines
A Bloomberg gazdasági hírügynökség jelentése szerint a szolgáltatást három társaság biztosítja: az Aireon, a SITAONAIR és a FlightAware, a társaságok segítségével azokon az óceáni és sarki útvonalakon is nyomon követhetőek lesznek a Malaysia Airlines gépei, ahol nincs radarlefedettség, tehát légiforgalmi irányítás sem.

Ezzel a maláj légitársaság lett az első a világon, amely megrendelte a szolgáltatást, bár ezen a 370-es járattal történtek fényében nincs miért meglepődni. Az Aireon 2018-ra végez a szolgáltatást biztosító rendszerek telepítésével.

Izham Ismail, a légitársaság üzemelési vezérigazgató-helyettese a hírügynökségnek azt mondta, a valós idejű globális repülőgép-megfigyelési rendszer régóta dédelgetett álma a légiközlekedési iparágnak, és büszkék arra, hogy a világon elsőként rendelték meg és vezethetik majd be a rendszert.

A Bloomberg cikkében megjegyezte, kérdéses, hogy az Aireon rendszerével el lehetett-e volna kerülni a 370-es járat eltűnését. A gép jeladói ugyanis egy idő után nem szolgáltattak adatot, feltehetően azért, mert direkt kikapcsolták őket.

A Malaysia Airlines MH370-es járata 2014. március 8-án tűnt el a radarernyőkről és azóta sem találták meg. A járatot teljesítő, 9M-MRO lajstromjelű Boeing 777-es 239 emberrel a fedélzetén Kuala Lumpur-ból Pekingbe tartott, amikor 40 perccel a felszállást követően eltért a tervezett útvonaltól és déli irányba fordult, majd eltűnt a radarokról. A repülőgép személyzete nem adott le semmilyen vészjelzést, a repülőgép összes kommunikációs rendszerét és transzponderét lekapcsolták.

Évekkel a repülőgép eltűnését követően Afrika partjainál számos olyan roncsdarabot vetett partra az óceán, melyek egy részéről bebizonyosodott, hogy a maláj repülőgéphez tartozik, azonban a roncsot nem találták meg. A szakemberek 120 ezer négyzetkilométernyi területet kutattak át, de nem bukkantak nyomára, ezért januárban felfüggesztették a keresést addig, amíg a gép hollétével kapcsolatban nem merülnek fel új adatok.
follow us in feedly

Vissza a Légitársaságok rovathoz

  Oda-vissza        Egyirányú

Honnan

BudapestBécs

Hova

LondonPárizsBarcelona

Odaút

Visszaút

Felnőtt

Gyerek

Csecsemő

+/- 3 nap

Business

Repülőjegy keresés
Hirdetés

Hozzászólás Szerző: amanitin | Dátum: 2017.04.19. 21:28 | Re: Szatellit alapú gépkövetés a Malaysia Airlines-nál


"A gép jeladói ugyanis egy idő után nem szolgáltattak adatot, feltehetően azért, mert direkt kikapcsolták őket."

a kikapcsolót olyanra kell tervezni, hogy két ember kelljen hozzá
amanitin
25-49 hsz.
25-49 hsz.
 
Hozzászólások: 45

Hozzászólás Szerző: sondor961 | Dátum: 2017.04.19. 22:36 | Re: Szatellit alapú gépkövetés a Malaysia Airlines-nál


amanitin írta:a kikapcsolót olyanra kell tervezni, hogy két ember kelljen hozzá

A biztosítékát is 2 emberre terveznéd...?!?
Akkor már egyszerúbb 1 akkus jeladót tervezni, melyet nem lehet kikapcsolni....
sondor961
500-999 hsz.
500-999 hsz.
 
Hozzászólások: 973
Tartózkodási hely: Budapest - Kispest

Hozzászólás Szerző: topfly | Dátum: 2017.04.20. 10:46 | Re: Szatellit alapú gépkövetés a Malaysia Airlines-nál


A kutyák, gyerekek, madarak és autóflották követése után végre a légi ipar is belép a 21. századba! A műholdas követés sokkal pontosabb precízebb és a föld minden pontjára vonatkozik és nem csak ott ahol radar van
topfly
100-299 hsz.
100-299 hsz.
 
Hozzászólások: 102

Hozzászólás Szerző: amanitin | Dátum: 2017.04.20. 12:34 | Re: Szatellit alapú gépkövetés a Malaysia Airlines-nál


sondor961 írta:A biztosítékát is 2 emberre terveznéd...?!?
Akkor már egyszerúbb 1 akkus jeladót tervezni, melyet nem lehet kikapcsolni....


meg lehet csinálni azt is, ha nagyon akarja az ember. Pl a biztosíték el van takarva egy fedéllel, és két egymástól jó messzire lévő gombot kell egyszerre megnyoni a fedél nyitásához. A fedél alá be lehet pakolni a fekete dobozok biztosítékát meg transzponderét is rögtön.
Ki nem vehető akkus cuccot felrakni szerintem értelmetlen, az effektíve ugyanaz, mintha nem lenne biztosítékja.
De nem kell hogy folyamatosan menjen, lehet pl azt csinálni, hogy amikor a futómű lockol, az kikapcsolja.
amanitin
25-49 hsz.
25-49 hsz.
 
Hozzászólások: 45

Hozzászólás Szerző: amanitin | Dátum: 2017.04.20. 12:59 | Re: Szatellit alapú gépkövetés a Malaysia Airlines-nál


topfly írta:A kutyák, gyerekek, madarak és autóflották követése után végre a légi ipar is belép a 21. századba! A műholdas követés sokkal pontosabb precízebb és a föld minden pontjára vonatkozik és nem csak ott ahol radar van


azzal tisztában vagy igaz, hogy ehhez a feladathoz fölfelé menő adatforgalomra is szükség van, nem elég a GPS-t venni.
Továbbá azzal, hogy a kutyák gyerekek autók esetében a fölfelé menő adatforgalom a mobiltelefon hálózaton, vagy egyéb, földi telepítésű rádió hálózaton történik.
Továbbá azzal, hogy az óceánok fölött 10 km-rel nem csak radar nincs, hanem általában semmilyen földi telepítésű rádió hálózat. Tehát, folyamatos fölfelé menő, megbízható műholdas adatforgalmazásra van szükség (egy mozgó repülőről), ami mérsékelten olcsó és triviális buli még a 21. században is. Az gondolom nem véletlen, hogy pl az ACARS üzenetek max 1-2 száz karakterből állnak.
amanitin
25-49 hsz.
25-49 hsz.
 
Hozzászólások: 45

Hozzászólás Szerző: topfly | Dátum: 2017.04.20. 13:59 | Re: Szatellit alapú gépkövetés a Malaysia Airlines-nál


amanitin írta:azzal tisztában vagy igaz, hogy ehhez a feladathoz fölfelé menő adatforgalomra is szükség van, nem elég a GPS-t venni.
Továbbá azzal, hogy a kutyák gyerekek autók esetében a fölfelé menő adatforgalom a mobiltelefon hálózaton, vagy egyéb, földi telepítésű rádió hálózaton történik.
Továbbá azzal, hogy az óceánok fölött 10 km-rel nem csak radar nincs, hanem általában semmilyen földi telepítésű rádió hálózat. Tehát, folyamatos fölfelé menő, megbízható műholdas adatforgalmazásra van szükség (egy mozgó repülőről), ami mérsékelten olcsó és triviális buli még a 21. században is. Az gondolom nem véletlen, hogy pl az ACARS üzenetek max 1-2 száz karakterből állnak.


És azzal tisztában vagy hogy egyre több légitársaság utasai, akár az óceán felett 10 000 méter magasan szabadon tudnak internetezni műholdas kapcsolaton keresztül? Ha az utasok tudnak felküldeni adatokat a műholdra, akkor a repülőgép és a légitársaság miért ne tudna ennek az adatmennyiségnek a töredékét felküldeni?
Gyakorlatilag nem is kell új kütyü a gépeken, hanem a gép GSP adatait el kell küldeni interneten keresztül. Egy sima programozással meg lehetne oldani a dolgot.
Azt is gondolom tudod, hogy már van olyan légitársaság, amely már biztosít mobiltelefonos kapcsolatot is a fedélzeten szintén műholdon keresztül?
Manapság az összes luxus óceánjárón is van műholdas internet és mobiltelefonos kapcsolat, amelyre az utasok a sima mobiljukkal be tudna roamingolni.
topfly
100-299 hsz.
100-299 hsz.
 
Hozzászólások: 102

Hozzászólás Szerző: sondor961 | Dátum: 2017.04.20. 15:17 | Re: Szatellit alapú gépkövetés a Malaysia Airlines-nál


topfly írta:Ki nem vehető akkus cuccot felrakni szerintem értelmetlen, az effektíve ugyanaz, mintha nem lenne biztosítékja.De nem kell hogy folyamatosan menjen, lehet pl azt csinálni, hogy amikor a futómű lockol, az kikapcsolja.

A futómű kikapcsolja és töltés céljából automatikusan csatlakoztatja a gép elektromos rendszerére a következő felszállásig.
Az akkus megoldáshoz pedig nincs szükség biztosítékra. - Gondolj csak a Dreamliner elszeparált akkujára. /Túlmelegedhet és füstölhet, de a füst nem juthat az utastérbe és Oxigén hiányában égés sem lesz./

Már csak az a kérdés, hogy ki fogja mindezt kötelezővé tenni és kifizetni. - Az elsőre nem tudok válaszolni, a második kapcsán viszont az a gyanúm, hogy majd nekünk, utasoknak kell mélyebben a zsebünkbe nyúlnunk.... :(
sondor961
500-999 hsz.
500-999 hsz.
 
Hozzászólások: 973
Tartózkodási hely: Budapest - Kispest
Szólj hozzá az AIRportal.hu híreihez a Facebookon

Vissza: Légiközlekedési hírek, cikkek


Vissza: Légitársaságok, légiszövetségek hírei archívum


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 14 vendég

Hirdetés