A világon elsőként a Malaysia Airlines írta alá azt a megállapodást, amely lehetővé teszi, hogy a világ bármely pontján nyomon tudják követni a gépeket, így nem fordulhat elő, hogy eltűnik egy vasmadár és aztán évekig nem találják.

Fotó: malaysia Airlines | © AIRportal.hu

Fotó: malaysia Airlines

A Bloomberg gazdasági hírügynökség jelentése szerint a szolgáltatást három társaság biztosítja: az Aireon, a SITAONAIR és a FlightAware, a társaságok segítségével azokon az óceáni és sarki útvonalakon is nyomon követhetőek lesznek a Malaysia Airlines gépei, ahol nincs radarlefedettség, tehát légiforgalmi irányítás sem.

Ezzel a maláj légitársaság lett az első a világon, amely megrendelte a szolgáltatást, bár ezen a 370-es járattal történtek fényében nincs miért meglepődni. Az Aireon 2018-ra végez a szolgáltatást biztosító rendszerek telepítésével.

Izham Ismail, a légitársaság üzemelési vezérigazgató-helyettese a hírügynökségnek azt mondta, a valós idejű globális repülőgép-megfigyelési rendszer régóta dédelgetett álma a légiközlekedési iparágnak, és büszkék arra, hogy a világon elsőként rendelték meg és vezethetik majd be a rendszert.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Bloomberg cikkében megjegyezte, kérdéses, hogy az Aireon rendszerével el lehetett-e volna kerülni a 370-es járat eltűnését. A gép jeladói ugyanis egy idő után nem szolgáltattak adatot, feltehetően azért, mert direkt kikapcsolták őket.

A Malaysia Airlines MH370-es járata 2014. március 8-án tűnt el a radarernyőkről és azóta sem találták meg. A járatot teljesítő, 9M-MRO lajstromjelű Boeing 777-es 239 emberrel a fedélzetén Kuala Lumpur-ból Pekingbe tartott, amikor 40 perccel a felszállást követően eltért a tervezett útvonaltól és déli irányba fordult, majd eltűnt a radarokról. A repülőgép személyzete nem adott le semmilyen vészjelzést, a repülőgép összes kommunikációs rendszerét és transzponderét lekapcsolták.

Évekkel a repülőgép eltűnését követően Afrika partjainál számos olyan roncsdarabot vetett partra az óceán, melyek egy részéről bebizonyosodott, hogy a maláj repülőgéphez tartozik, azonban a roncsot nem találták meg. A szakemberek 120 ezer négyzetkilométernyi területet kutattak át, de nem bukkantak nyomára, ezért januárban felfüggesztették a keresést addig, amíg a gép hollétével kapcsolatban nem merülnek fel új adatok.