CímlapLégiközlekedési hírek, cikkek  Beteg hajtóművek: Leparkolta több A320neo-ját a Spirit

Beteg hajtóművek: Leparkolta több A320neo-ját a Spirit

Szerző: Zsiray-Rummer Zoltán | Dátum: 2017.04.17. 20:12


Ugyanaz a problémaforrás, de más vetületben: a Pratt&Whitney új generációs hajtóműveinek technológiai gondjai és a gyártási nehézségek miatt feleannyi, csupán öt A320neo-t vehet át az idén a Lufthansa. Az amerikai fapados Spirit pedig kénytelen volt ugyanilyen repülőgépeiből legalább hármat leparkolni, valószínűleg az indiai légitársaságoknál is felmerült fémrészecske-szennyeződés miatt.


Valóban takarékos, de sajnos nem csak emiatt szerepel a hírekben a Pratt&Whitney-hajtóművekkel szerelt A320neo (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu
Valóban takarékos, de sajnos nem csak emiatt szerepel a hírekben a Pratt&Whitney-hajtóművekkel szerelt A320neo (Fotó: AIRportal.hu)
Bár ebben az évben tizenöt példányra növelte volna A320neo-flottáját a Lufthansa, a jelenleg a légitársaságnál közlekedő öt mellé csupán újabb öt példány érkezik – írja az aero.de portál.

Ennek oka a Pratt&Whitney új generációs, áttételezéses PW1100G hajtóművének gondjai, a hibás részegységek miatt a gyártó nem győzi a cserealkatrészek és egész cserehajtóművek, eközben pedig az újabb és újabb repülőgépek hajtóműveinek leszállítását.

Ezért számos légitársaság nem vehet át annyi A320neo-t, amennyit eredetileg szeretett volna (a kapacitásprobléma érint más repülőgépeket is, például a Bombardier C-Series típusait), és közben a már átvett példányok karbantartása is nehézkes.

A Pratt&Whitney becslése szerint az idén világszerte ötven (!) általuk gyártott hajtóművet kell kicserélni az A320neo-típusokon. E miatt is az Airbus az idei első negyedévben csupán huszonhat, CFM Leap-hajtóművel szerelt repülőgépet tudott leszállítani ügyfeleinek.

Tavaly egész évben harminckilenc PW-hajtóművel és huszonkilenc CFM-hajtóművel szerelt A320neo-t adott át a gyártó a légitársaságoknak – emlékeztet a portál. Ezt az összmennyiséget az idén megháromszoroznák.

Fotó: Airbus | © AIRportal.hu
Fotó: Airbus

Amint arról az AIRportal.hu is többször beszámolt, az első gyermekbetegség a PW-szerkezeteknél a kissé hosszú indítási fázis (több ideig kellett alapjáraton hűteni) formájában jelent meg. Emiatt utasította el a Qatar Airways a legelső A320neo átvételét, és lett így a Lufthansa a bevezető légitársaság.

Nemrég pedig kiderült, hogy túl korai korrózió, tömítések elégtelensége, illetve az olajba kerülő fémrészecskék is megjelentek, ezt indiai légitársaságok nyomán az ottani hatóságok jelentették. Előrehozott átvizsgálásokat rendeltek el, az IndiGo pedig 30 ezer lábban korlátozta a típus repülési magasságát is. Az Airwaysmag.com szerint ezt a Spirit is bevezette. Ugyanis a mintegy 9000 méter feletti magasságban a nagy hideg miatt nagyobb terhelésnek van kitéve egy hajtómű.

Nemrég az is kiderült, hogy az amerikai fapados, a Spirit kénytelen volt legalább három A320neo-gépét letárolni, fotók tanúsága szerint Dallas repterén állnak beburkolt hajtóművekkel.

Az aero.de másik cikke szerint úgy tudni, szintén az olajban jelentkező fémrészecskék okozzák a problémát, így hasonló a gond, mint ami Indiában kiderült. A Spirit a hiányzó kapacitást bérelt gépekkel pótolja. Tavaly október óta öt A320neo-t vett át a légitársaság.
follow us in feedly

Vissza a Repülőgépgyártók rovathoz

  Oda-vissza        Egyirányú

Honnan

BudapestBécs

Hova

LondonPárizsBarcelona

Odaút

Visszaút

Felnőtt

Gyerek

Csecsemő

+/- 3 nap

Business

Repülőjegy keresés
Hirdetés

Hozzászólás Szerző: freemaki | Dátum: 2017.04.17. 22:17 | Re: Beteg hajtóművek: Leparkolta több A320neo-ját a Spirit


A Pratt&Whitney becslése szerint az idén világszerte ötven (!) általuk gyártott hajtóművet kell kicserélni az A320neo-típusokon. E miatt is az Airbus az idei első negyedévben csupán huszonhat, CFM Leap-hajtóművel szerelt repülőgépet tudott leszállítani ügyfeleinek.


Koppintsatok a fejemre, de nem értem hol itt az összefüggés... :o

Amúgy mennyivel jobb a PW hogy ennyivel jobban preferált mint a CFM a kiforratlanság ellenére is?
freemaki
100-299 hsz.
100-299 hsz.
 
Hozzászólások: 101

Hozzászólás Szerző: e30st | Dátum: 2017.04.17. 22:48 | Re: Beteg hajtóművek: Leparkolta több A320neo-ját a Spirit


freemaki írta:Koppintsatok a fejemre, de nem értem hol itt az összefüggés...


nekem is 3x el kellett olvasnom, hogy megértsem. A lényeg, hogy a "CFM" előtti vesszőt nagyon meg kell nyomni.
Tehát a hajtóműhibák és késlekedések miatt az airbus gondolom a tervezett 50 körüli helyett csak 26 gépet tudott átadni, és mind a 26 átadott, kizárólag CFM hajtóművekkel volt szerelve, tekintve hogy azokkal nincs ilyen jellegű probléma.
e30st
50-99 hsz.
50-99 hsz.
 
Hozzászólások: 91

Hozzászólás Szerző: freemaki | Dátum: 2017.04.18. 14:27 | Re: Beteg hajtóművek: Leparkolta több A320neo-ját a Spirit


Köszi, egyébként egyértelmű, de ebben a mondatban kerestem a trükköt.. :D :D
freemaki
100-299 hsz.
100-299 hsz.
 
Hozzászólások: 101

Hozzászólás Szerző: M0ne | Dátum: 2017.04.19. 11:13 | Re: Beteg hajtóművek: Leparkolta több A320neo-ját a Spirit


Nocsak! Újabb váratlan fordulat.... #tradzsedi.... :tmi: :D
"if it's in the air maintenance put it there"
M0ne
300-499 hsz.
300-499 hsz.
Avatar
 
Hozzászólások: 453
Tartózkodási hely: homokozóban
Szólj hozzá az AIRportal.hu híreihez a Facebookon

Vissza: Légiközlekedési hírek, cikkek


Vissza: Repülőgépgyártók hírei archívum


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 12 vendég

Hirdetés