A Boeing szerint a megrendelőktől függ a 737-es hosszabb, az Airbus A321neóval versenyre kelő verziója, a 10X, de egyelőre nem tolonganak a gépért.

Grafika: Boeing Company | © AIRportal.hu

Grafika: Boeing Company

A National gazdasági szaklapnak erről a 737 MAX program főkonstruktőre és helyettes vezetője, Michael Teal beszélt annak kapcsán, hogy a 9-es verzió a napokban teljesítette Seattle-ben a gurulási teszteket és várhatóan csütörtökön a szűzfelszállását is teljesíti a típus.

Teal elmondása szerint, ha igény van rá, akkor legkorábban 2020-tól tudják leszállítani az első MAX 10X-eket, ennek azonban az a feltétele, hogy a légicégek elkezdjék rendelni a típust, eddig ugyanis egyetlen légitársaság sem jelezte vételi szándékát.

A Boeing pontos leszállítási időpontot nem közölt, azt akkor tudják pontosan meghatározni, ha befutnak az első megrendelések. Az ügynökök már felvették a kapcsolatot a légitársaságokkal, és a szűzfelszállást is kihasználják arra, hogy lobbizzanak a 10X mellett.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A tervek szerint a 737 MAX 10X mintegy 1,5 méterrel lenne hosszabb, mint a jelenleg leghosszabb, 9-es verzió, kapacitása 12 székkel nőne meg, a módosítás miatt viszont a futóműveknek hosszabb futószárat kell tervezni. Ez Teal elmondása szerint még fejlesztés alatt van, több koncepciót is tanulmányoznak, amelyek prototípusait jelenleg is tesztelik. A konfiguráció véglegesítése az év elejénél korábban nem fejeződhet be.

A hamarosan szűzfelszállását kezdő 9-es 737-es várhatóan következő évben állhat kereskedelmi forgalomba, az első MAX-ot pedig heteken belül átadhatják az indító légitársaságnak.

A Boeing elég régóta tervezgeti már, hogy valamilyen formában pótolja a 757-est, mivel európai versenytársuk, az Airbus az A321neóból már 1300 darabot értékesített. Döntés azonban még nem született.