CímlapLégiközlekedési hírek, cikkek  Egyelőre egyedül marad a Ryanair az átszálló biznisszel

Egyelőre egyedül marad a Ryanair az átszálló biznisszel

Szerző: Körtvélyes Tivadar | Dátum: 2017.04.12. 18:01


Egyelőre egyedül marad a Ryanair az ultrafapados kategóriában (ULCC) az átszállások biztosításával és Budapesten is várni kell még az intézkedés bevezetésével - derül ki az érintettek AIRportalnak küldött válaszaiból.


Az ír fapados légitársaság a múlt héten jelentette be, hogy Always Getting Better programja keretében gyakorlatilag átáll a point-to-point utasok rendszeréről a hub-and-spoke, vagyis gyűjtő-elosztó rendszerre azzal, hogy biztosítja a csatlakozásokat a saját járatai között, sőt, néhány más légitársaság felé is. A Ryanair elsőként a római Fiumicino repülőtéren vezeti be a lehetőséget a legfrissebb információk szerint már áprilistól. Bár erről a Ryanair többet nem írt, annyit tudunk, hogy a Norwegiannel és az Aer Lingussal már van egy ilyen megállapodása Michael O'Leary-nek.

A légitársaság nyilván kockázatot vállal a lépéssel, bár belső felmérések vélhetően készültek, amelyek kimutatták, hogy van létjogosultsága a rendszernek az ULCC-k között is, legalább is akkora üzemméretben, mint a Ryanairé. Ha beválik, akkor nem csak Európában, de a világ minden pontján követhetik a lépést, addig viszont a Ryanairnek behozhatatlan előnye(?) lesz a többiekkel szemben.

Emiatt feltettük a kérdést a Ryanair mellett másik két fontos piaci szereplőnek, az easyJet-nek és a Wizz Airnek, hogy mit lépnek O'Leary bejelentésére.

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu
Fotó: AIRportal.hu

Az easyJet rövid, de annál tömörebb válaszában világossá tette, hogy nem tervezték, és most sem tervezik a csatlakozások biztosítását sem a saját járataik, sem pedig egyéb légitársaságok között.

Ennél némileg bőbeszédűbb volt a magyar hátterű Wizz Air. Szerkesztőségünknek küldött válaszában a légitársaság közölte: point-to-point légitársaságként nem kínál foglalási lehetőséget csatlakozó járatokra, ugyanakkor a folyamatosan bővülő és napon belül is nagy sűrűségű menetrendje lehetővé teszi az utasok számára a csatlakozó járatok igénybe vételének megtervezését.

Közölték továbbá: folyamatosan javítják az utasélményt, és amennyiben változások lesznek ezen a területen, idejében tájékoztatják erről az utasokat.

Leszögezték ugyanakkor, hogy a Wizz Air más légitársaságok járataihoz csatlakozó járatok biztosításáról nem folytat tárgyalásokat.

Röviden összefoglalva a Wizz nem zárkózik el kategorikusan a bevezetéstől, de érthető módon kivár. Egy kis adalék még a Wizz Air álláspontjához: újságírói kérdésre válaszolva Váradi József, a társaság vezérigazgatója az asztanai járat bejelentésén azt mondta, az átszálló utas legfeljebb egy kávéval járul hozzá a nemzetgazdasághoz, míg a közvetlen utas több pénzt költ el a célországban.

A nyugat-balkáni járatok megnyitásánál is felvetődött ez a téma a sajtótájékoztatón, de Váradi József ott sem jelentette ki, hogy gondolkodnak a modell bevezetésén. Pedig az európai légitársaságok által még nem teljesen kiszolgált, árérzékeny piacon jó eséllyel sikeres lehetne az átszállások biztosítása Budapesten, ugyanakkor azt is érdemes figyelembe venni, hogy a járatok piaci alapon még nem üzemeltethetőek, ezért is támogatja az állam a tevékenységet.

Megkerestük a Budapest Airportot is, hogy a Ryanair kopogtatott-e már a repülőtér üzemeltetőjénél a hub-and-spoke rendszer miatt. Hardy Mihály, a repülőtér kommunikációs igazgatója arról tájékoztatta lapunkat, hogy

Budapesten még nem merült fel a Ryanair részéről a csatlakozások biztosítása

részben azért, mert a ferihegyi kis bázisnak mondható a három itt állomásozó géppel. Az intézkedést Budapesten is bevezetik, de csak későbbi, egyelőre nem ismert időpontban.

A Ryanair minimum 3 órás csatlakozási időt kér, így jellemzően több időt tölthetnek el ezen utasok a repülőtéren, mint egy direkt utas.

Újra visszatérhetnek az átszálló utasok Budapestre. | © AIRportal.hu
Újra visszatérhetnek az átszálló utasok Budapestre.

Így annyiban mindenképpen kedvező lenne a lépés a Budapest Airport számára, hogy újra be tudna kerülni az átszálló repülőterek világába, az utasok fejében megfordulna a ferihegyi reptér, mint átszállási pont. Ez végső soron több utast, és nem utolsó sorban több bevételt jelentene a terminálban lévő éttermeknek, boltoknak.

Arról egyelőre korai lenne becslésekbe bocsátkozni, hogy mekkora forgalombővülést hozhat a Ryanair intézkedése Budapesten, már csak azért is, mert ez leginkább azon múlik, hogy az ír fapados mennyi járattal számol Budapesten.
follow us in feedly

Vissza a Légiközlekedés, repülőterek rovathoz

  Oda-vissza        Egyirányú

Honnan

BudapestBécs

Hova

LondonPárizsBarcelona

Odaút

Visszaút

Felnőtt

Gyerek

Csecsemő

+/- 3 nap

Business

Repülőjegy keresés
Hirdetés

Hozzászólás Szerző: nTi | Dátum: 2017.04.13. 04:22 | Re: Egyelőre egyedül marad a Ryanair az átszálló biznisszel


Azért egy kávénál több pénzt hoz egy átszálló utas! Gondolom az átszálló forgalommal többletbevétele keletkezik a repülőtérnek és a légiforgalmi irányításnak is!
nTi
300-499 hsz.
300-499 hsz.
Avatar
 
Hozzászólások: 388
Tartózkodási hely: Sanghaj

Hozzászólás Szerző: topfly | Dátum: 2017.04.18. 09:02 | Re: Egyelőre egyedül marad a Ryanair az átszálló biznisszel


Az átszálló utasok megengedik, hogy olyan desztinációk felé is legyenek rendszeres közvetlen járatok, ahová egyébként nem éri meg repülni vagy ha megéri alap esetben csak heti egyszer vagy kétszer van járat. Ez viszont nagy nemzetgazdasági haszonnal jár, mert fejleszti az üzleti kapcsolatokat és a turizmust.

Ha a Wizz air jól sáfárkodik az állami támogatásokkal, akkor ki tud építeni egy olyan átszálló forgalmat a Nyugat Balkánról, amely nyereségessé teheti ezeket a járatokat állami támogatás nélkül is. Ezért sem értem néhány járatnál miért nem vezetik be az átszállás lehetőségét.
topfly
100-299 hsz.
100-299 hsz.
 
Hozzászólások: 106

Hozzászólás Szerző: sondor961 | Dátum: 2017.04.19. 11:58 | Re: Egyelőre egyedül marad a Ryanair az átszálló biznisszel


topfly írta:Ha a Wizz air jól sáfárkodik az állami támogatásokkal, akkor ki tud építeni egy olyan átszálló forgalmat a Nyugat Balkánról, amely nyereségessé teheti ezeket a járatokat állami támogatás nélkül is.

De csak elméletileg, mert ez a Malévnak sem sikerült. Pedig voltak csatlakozásai és kisebb - takarékosabb - gépei is a kis forgalmú balkáni útvonalakra....
sondor961
1000+ hsz.
1000+ hsz.
 
Hozzászólások: 1008
Tartózkodási hely: Budapest - Kispest
Szólj hozzá az AIRportal.hu híreihez a Facebookon

Vissza: Légiközlekedési hírek, cikkek


Vissza: Légiközlekedés, repülés hírek archívum


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 24 vendég

Hirdetés