Mindhárom nagy európai hálózatos légitársasági csoport javította utasforgalmát az első negyedévben, a legnagyobb mértékben az IAG bővült.

International Airlines Group

 | © AIRportal.hu

Az IAG kimutatása szerint az első három hónapban a légitársasági csoporthoz tartozó cégek 21,1 millió utast szállítottak, 3,8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A társaság 3,3 százalékkal növelte a kapacitásokat, így a járatok kihasználtsága érdemben nem tudott növekedni, az időszakban 0,1 százalékponttal volt magasabb az egy évvel korábbihoz képest és 79 százalékon állt.

Légitársasági bontásban a hálózatos IAG-leányok közül az Aer Lingus fejlődött a legjobban: értékesített utaskilométerben mérve 9,5 százalékkal javult a teljesítmény. Az Iberia 3, a British Airways 2,1 százalékkal javított a január-márciusi időszakban.

Mint mindig, az IAG statisztikája most is csal, mert a Vueling utasforgalmát a teljes számba beleszámolja, de tételesen csak értékesített utaskilométerben számolnak be a légicégek forgalmáról

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Air France-KLM

 | © AIRportal.hu

A francia-holland légitársaság az év első három hónapjában 18,4 millió utast fuvarozott, 2,6 százalékkal többet, mint tavaly ugyanilyenkor. A kapacitások 1,9 százalékkal haladták meg az előző évi szintet, a járatok kihasználtsága 0,8 százalékponttal 85,3 százalékra javult, és továbbra is a legmagasabbnak számít ebben a szegmensben Európában.

A bővüléshez a KLM járult hozzá nagyobb mértékben, hiszen utasforgalmát 6,5 százalékkal 6,5-ről 7 millióra tudta javítani, a load factor kerek 86 százalékos volt, 1 százalékponttal magasabb, mint egy éve. Az Air France forgalma mindössze 0,3 százalékkal javult, és maradt 11,4 millió, a gépek kihasználtsága átlagosan 84,3 százalék volt, 0,3 százalékponttal magasabb, mint korábban.

Lufthansa

 | © AIRportal.hu

A német légitársasági csoport 3,5 százalékkal 19,6 millióra tudta növelni utasforgalmát úgy, hogy 2,6 százalékkal kevesebb járatot üzemeltetett, mint egy évvel korábban. A gépek kihasználtsága átlagban ennek ellenére nem ugrott meg jelentősen: a 76,5 százalékos load factor 1,5 százalékponttal magasabb, mint egy évvel korábban.

A legnagyobb mértékben, 6,6 százalékkal a legkisebb légicég, az Austrian tudott növekedni, nem sokkal marad el tőle a Swiss, amely 6,3 százalékot javított utasforgalmán, a Lufthansa pedig 2,8 százalékkal szállított több utast.

Bár a Brussels Airlines már 100 százalékban a Lufthansa leányvállalata, az anyacég a belga társaság forgalmát point-to-point forgalomként könyveli el, ahogy az Eurowings utasait is.