Kivételes hónap a március, ugyanis mindhárom nagy európai diszkont légitársaság kétszámjegyű bővülést ért el az utasforgalomban. Mint mindig, most is a Wizz volt a nyerő az alacsonyabb bázis miatt.

Ryanair

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu

A forgalom alapján legnagyobb ír Ryanair adatai azt mutatják, hogy márciusban 9,4 millió utast fuvaroztak, 10 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, amikor 8,5 millióan választottak Michael O’Leary légitársaságát.
A járatok töltöttsége nem változott, 94 százalék volt, amely rendkívül magas érték. A Ryanair éves gördülő utasforgalma március végével 13 százalékkal 120 millióra nőtt.

easyJet

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu

Az angol easyJet általában 6-7 százalék körüli bővülést ér el, márciusban viszont a Carolyn McCall vezette diszkont társaság is 10 százalék fölötti, 10,6 százalékos bővülést ért el. A cég fehér-narancssárga Airbusaival 6,3 millióan utaztak, míg egy évvel korábban 5,7 millió utast fuvaroztak. A gépek átlagos kihasználtsága 1,4 százalékponttal 92,7 százalékra javult.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Wizz Air

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu

A magyar hátterű Wizz Air az alacsonyabb bázis miatt mindkét céget meghaladó mértékben, 19,2 százalékkal tudta növelni utasai számát. A Wizz Airrel márciusban 1,9 millióan repültek a tavalyi 1,6 millióval szemben. A társaság járatainak kihasználtsága jelentősen, 4,1 százalékponttal javult és 90,4 százalékot tett ki. A Wizz Air 12 havi gördülő forgalma 23,7 millió volt a hónap végén, ez 18,9 százalékkal magasabb a 2016 március véginél.