Átrepülte az Atlanti-óceánt a Bombardier C Series családjának rövidebb törzsű változata. A CS100-as gyári prototípusa a rövid futópályával rendelkező London-City repülőtérről (LCY) szállt fel és a 3000 tengeri mérföldre fekvő New York-i John F. Kennedy (JFK) légikikötőbe repült át közbenső leszállás nélkül olyan terheléssel, mintha 40 utassal teljesített volna járatot.

A kanadai gyártó nem kevesebbet állít, mint hogy a CS100-as a London-City reptér jövője, ezt írták nagy betűkkel a prototípus törzsére. (Fotó: Bombardier) | © AIRportal.hu

A kanadai gyártó nem kevesebbet állít, mint hogy a CS100-as a London-City reptér jövője, ezt írták nagy betűkkel a prototípus törzsére. (Fotó: Bombardier)

Amint arról korábban beszámoltunk, a CS100-as prototípusát a London-City üzleti repülőtéren tesztelték a múlt héten. A két napos tesztelés során a repülőgép nyolc le- és felszállást hajtott végre a különleges adottságokkal és eljárásokkal rendelkező repülőtéren.

A város szívében működő repülőtér rövid futópályára a szokásosnál meredekebb süllyedéssel kell végrehajtani a megközelítést és eközben meg kell felelni a nagyon szigorú zajvédelmi követelményeknek is. A tesztek során a repülőgép földi kiszolgálását is vizsgálták a London üzleti negyedéhez közeli repülőtéren.

A kanadai és az európai hatóságok várhatóan még 2017 második negyedévében kiadják azt a tanúsítványt, mely lehetővé teszi, hogy a CS100-as típus a London-City-ről és a hasonló adottságokkal rendelkező, a szokásosnál meredekebb süllyedéssel megközelíthető és rövid futópályával rendelkező repterekről üzemelhessen.

Miért fontos mindez az üzemeltetők számára?

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A CS100-as típus jól jövedelmező, üzleti utasok számára fontos útvonalak bevezetésének lehetőségét teremti meg a légitársaságok számára a London-City repülőtérről Európa különböző városai mellett Észak-Amerika, a Közel-Kelet, Oroszország és Észak-Afrika irányába, melyeket a régebbi típusokkal eddig nem tudtak repülni.

A CS100-as típus most bebizonyította, hogy 40 fős prémium székezéssel képes felszállni a London-City mindössze 1508 méter hosszú futópályájáról és átrepülni az Atlanti-óceánt közbenső leszállás nélkül, a 3000 tengeri mérföldre fekvő New Yorkig.

A British Airways jelenleg Airbus A318-as repülőgéppel üzemeltet járatokat London-City és JFK között, azonban azok a repülőgépek mindössze 32 utast képesek szállítani és egy közbenső shannoni technikai leszállással tudnak csak elrepülni New Yorkig.

Rob Dewar a kanadai gyártó alelnöke nyilatkozatában azt hangsúlyozta, hogy a C Series az egyetlen kereskedelmi repülőgéptípus a világon, melyet már a tervezéskor úgy alkottak meg, hogy képes legyen a London City repülőtéren történő üzemelésre. Az alelnök hangsúlyozta azt is, hogy a repülőgép megfelelt minden teljesítménybeli kritériumnak és demonstrálta azt, hogy a 100-150 fős kapacitású kategóriában a leghatékonyabb és a legjobban teljesít.

A közlemény emellett azt is kiemeli, hogy a típus zajszennyezése és környezetterhelése is lényegesen alacsonyabb az összes többi kereskedelmi repülőgép-típusnál, így a városokhoz közeli, a zajártalom szempontjából különösen érzékeny repülőterekre is bevethetik az üzemeltetők.

A CS100-as típus bevezetője a SWISS lesz az első légitársaság mely C Series típussal repül majd a London City repülőtérre még az idei évben.

Így tesztelték a CS100-ast a London-City reptéren

Forrás: Bombardier