Az Alaska Airlines-szal való tavalyi összeolvadás után 2019-ben szűnik meg a Virgin America brand, bár először úgy tervezték, hogy mindkét márka megmarad.

Grafika: Alaska Airlines | © AIRportal.hu

Grafika: Alaska Airlines

A Los Angeles Times cikke szerint az elmúlt három hónapban a két légitársaság gyakorlatilag úgy működött egymás mellett, mintha leányvállalatok lennének, sőt, a felvásárláskor publikált közleményben ki is tértek arra, hogy a két cég megtartja saját arculatát, de közös erővel próbálnak a nagyok mellett megmaradni. Arról nem voltak információk, hogy ez ideiglenes lépés lenne.

Most viszont úgy tűnik, az Alaska végül úgy döntött, hogy a két teljesen különböző márkát összefésüli, és 2019-ben megszünteti a Richard Branson milliárdos által megálmodott Virgin America brandet.

Ennek lépéseként a Virgin minden tevékenységet beszüntet, és az Alaska lép a helyébe. Ezen lépéssorozat első állomásaként az Alaska újraszékezi a kabinokat és néhány járat megkapja a Virgin különleges, kék kabinvilágítását, a légiutas-kísérők pedig új egyenruhát viselnek majd.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az egyik legfontosabb lépés azonban, hogy a Virgin híres fedélzeti szórakoztató rendszerét is átveszik, így az utasok ingyenes hozzáférést kapnak több mint 200 filmhez és tévéműsorhoz.

Andrew Harrison, az Alaska Airlines kereskedelmi vezérigazgató-helyettese azt mondta a Los Angeles-i lapnak, hogy az integrációval képesek lesznek egy erős légitársaságot létrehozni, ennek része az is, hogy a Virgin által megalkotott, többszörös díjnyertes fedélzeti szórakoztató rendszert is átveszik.

A Virgin azonban népszerűsége ellenére a gazdasági válság után egészen 2014-ig veszteséges volt, eközben az Alaska Airlines rekord nyereséget termelt, így volt üzleti ráció abban, hogy a két céget összefésüljék. Az elemzők nem is nagyon lepődtek meg az akvizíción.

Néhány kérdés azonban még nyitott: nem tudni, hogy az Alaska hogyan akarja az ő Boeing-flottáját összefésülni a Virgin Airbus-flottájával, és az sem, hogy a Virgin America névvel mi lesz. Az Alaska ugyanis a név használatáért fizet Richard Branson cégének, a tulajdonos korábban azt mondta, ha az Alaskának nem kell, akkor akár új céget is indítana a régi névvel.

A tervek szerint a nyugati part legjelentősebb légitársasága lesz az új Alaska, amely 286 gépes flottával 118 úticélra közlekedik majd és 19 ezer embernek ad munkát. Ezzel az Egyesült Államok ötödik legnagyobb légitársasága lesz az American, a Delta, a United és a diszkont Southwest után. Legnagyobb konkurensük várhatóan a Southwest lesz, aki jelenleg a legerősebb piaci szereplőnek számít a nyugati parton.