2017. március utolsó napjára tervezi a Boeing a 787-10, a legnagyobb befogadóképességű Dreamliner szűzrepülését. A repülőgép prototípusa az amerikai gyártó Dél-Karolinában működő üzemegységéhez tartozó repülőtérről végzi majd el első felszállását.

Fotó: Boeing Company | © AIRportal.hu

Fotó: Boeing Company

A Rolls-Royce Trent 1000 TEN típusú hajtóművekkel felszerelt prototípus – ha minden a terveknek megfelelően alakul – március 31-én, helyi idő szerint délelőtt 10 órakor fog felszállni és mintegy négy órát tölt majd a levegőben.

Amint arról korábban beszámoltunk, a Boeing február 17-én mutatta be a 787-10 prototípusát, az eseményen részt vett Donald Trump az Egyesült Államok elnöke is.

Az első példányt 2018-ban adják át a típus indító légitársaságának, a Singapore Airlines-nak, majd ezt a mai helyzet szerint további 148 példány követi, ennyi megrendelés érkezett egyelőre a Boeinghez a legnagyobb Dreamlinerre. A Boeing szerint a gép hatékony üzemelésének köszönhetően a légitársaságok újranyithatnak olyan útvonalakat, amelyeket korábban a magas üzemelési költségek miatt zártak be. Számításaik szerint a konkurenciánál 10 százalékkal kevesebb kerozinnal is üzemeltethető a típus.

A leghosszabb törzsű Dreamliner végső összeszerelését kizárólag a dél-karolinai North Charlestonban végzi.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A 787-esek 95 százalékban megegyeznek egymással műszakilag, ez az üzemeltetés, karbantartás és a személyzet kiképzése szempontjából nagyon fontos a légitársaságok számára.

A 10-es változat 68,28 méter hosszú, 5,5 méterrel hosszabb, mint a 9-es verzió. Tipikus, kétosztályos székezéssel 330 utast tud a fedélzetére venni, negyvennel többet, mint a 9-es.
A 787-10 elméleti, maximális utaskapacitása, sűrű székezéssel 440.

A meghajtásról megnövelt teljesítményű, 340 kiloNewton tolóerőt biztosító General Electric GEnx, vagy Rolls Royce Trent 1000 TEN hajtóművek gondoskodnak.

A Boeing adatai szerint 2011-es üzembe állása óta a Dreamlinerek 140 millió embert szállítottak 530 útvonalon a világon, és a korábbi típusokhoz képest 13 milliárd font, 5,8 millió tonna kerozint takarítottak meg.