CímlapLégiközlekedési hírek, cikkek  Winglet és új belső lépcső lehet az A380-asokon

Winglet és új belső lépcső lehet az A380-asokon

Szerző: Zsiray-Rummer Zoltán | Dátum: 2017.03.19. 18:25


Azon dolgozik az Airbus, hogy vonzóbbá tegye a légitársaságoknak az A380-ast, így várhatóan a hamburgi Aircraft Interiors Expo idején bemutatja a két fedélzetet összekötő új lépcsőkialakítást, többek között ennek is köszönhetően ötven üléssel megnövelhető a férőhely. Emellett valószínűleg wingleteket is kaphat a típus, hogy a szárnyak aerodinamikailag hatékonyabbak legyenek.


Kisebb fejlesztéseken dolgozik az Airbus, a wingtip fence-t nagyobb wingletek válthatják fel (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu
Kisebb fejlesztéseken dolgozik az Airbus, a wingtip fence-t nagyobb wingletek válthatják fel (Fotó: Airbus)
Régóta küzd a kevés megrendeléssel az Airbus zászlóshajója, az A380-as, több mint egy éve nem sikerült új példányokat eladni. Időről időre felmerül, hogy új generációs hajtóművekkel szereljék fel, ezzel ezt a típust is „neósítva”.

De a főként az Emirates vezetője, Tim Clark által szorgalmazott fejlesztést a jelek szerint halogatja az Airbus, az is lehet, hogy nem is valósítja meg. A megrendelések hiánya miatt a gyártási rátát is csökkentik, ám a vezetőség kiáll a típus létjogosultsága mellett.

Azonban most a gyártó egyik szóvivője az aerotelegraph.com portál szerint egy francia lapnak nyilatkozva elárulta, hogy két kisebb korszerűsítés-módosítás hamarosan megtörténhet.

Az A380 Plus névre hallgató típusmódosítás részeként ötvennel több ülés lehet a fedélzeten, annak köszönhetően, hogy kevesebb helyet elfoglaló lépcsőket alakítanak ki. A szárnyakat pedig winglettel szerelnék fel.

A fejlesztést várhatóan az áprilisban, Hamburgban megrendezendő Aircraft Interiors Expo alatt mutatják be. Korábban John Leahy Airbus-vezető is beszélt arról, hogy több üléssel és a szárnyak aerodinamikai fejlesztésével hatékonyabbá tennék a Superjumbót.

Az elegáns, ám méretes főlépcső helyett takarékosabb elrendezésű feljárón dolgozik a gyártó (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu
Az elegáns, ám méretes főlépcső helyett takarékosabb elrendezésű feljárón dolgozik a gyártó (Fotó: Airbus)
Amint arról az AIRportal.hu is beszámolt róla, a 2015-ös expón az Airbus bemutatta a tervét, hogy a turistaosztályon sztenderdnek számító tíz helyett tizenegy széket tennének egy sorba, ám erre nem ugrottak a légitársaságok.

Noha például a már említett Emirates-vezér régebbi nyilatkozatai szerint kiváló az A380-as egy ülésre vetített üzemeltetési költsége, a helytakarékosság és a nagyobb befogadóképesség mindig jól jön a légitársaságoknak, a bevételek növelésére.

Ami a lépcsőket illeti, korábban már szerepelt a hírekben az, hogy főként az első, egyenes feljáró foglal viszonylag sok helyet. Annak érdekében, hogy több ülés férjen el, vélhetően a hátsó, ívelt lépcsőhöz hasonló elképzelést mutat majd be a gyártó. Ugyanakkor a hátsó elrendezésről is megjelentek elképzelések, ott a konyhák, mosdók és a lépcső viszonyát, elhelyezését módosíthatják.
follow us in feedly

Vissza a Repülőgépgyártók rovathoz

  Oda-vissza        Egyirányú

Honnan

BudapestBécs

Hova

LondonPárizsBarcelona

Odaút

Visszaút

Felnőtt

Gyerek

Csecsemő

+/- 3 nap

Business

Repülőjegy keresés
Hirdetés

Hozzászólás Szerző: freemaki | Dátum: 2017.03.19. 22:29 | Re: Winglet és új belső lépcső lehet az A380-asokon


Na végre valami kiszivárgott, ami már kézzel fogható. Hisz persze hogy dolgoznak rajta, szenved a program, közeleg a 777-9X, és jó lenne az a beígért plusz rendelés Tim Clark bácsitól, ami meg is fog érkezni a javított csomagra. Egyébként nem egy rossz gép, a sűrűbb várospároknál van jövője. Ügyesen tudni kell persze megtölteni...
freemaki
100-299 hsz.
100-299 hsz.
 
Hozzászólások: 100

Hozzászólás Szerző: sondor961 | Dátum: 2017.03.20. 11:57 | Re: Winglet és új belső lépcső lehet az A380-asokon


freemaki írta:jó lenne az a beígért plusz rendelés Tim Clark bácsitól

Azért azt már az Airbusnál is tudják, hogy 1 Tim Clark nem csinál nyarat....
Engem ez az egész "lépcsőtologatás" az eladhatatlan A340-esre emlékeztet. Ott is átrendezték az utasteret, mely persze semmit sem segített az értékesítésen....
sondor961
1000+ hsz.
1000+ hsz.
 
Hozzászólások: 1006
Tartózkodási hely: Budapest - Kispest

Hozzászólás Szerző: Flightlane | Dátum: 2017.03.20. 20:01 | Re: Winglet és új belső lépcső lehet az A380-asokon


Soronkénti 11 ülésnél hogyan alakul a vészkiürítési idő kritérium ? Lesz-e több vészkijárat?
Gondolom, hogy 3+5+3 lenne az ülés elrendezés; a legrosszabb verziót feltételezem, hogy az 5-ös blokk középső ülésén levők mind azonos folyosóra mennek, rögtön hatalmas torlódás lenne.
(egyébként valószínűleg az összes páratlan ülésszámú középső blokkos széles-törzsűre igaz lehet, de minél nagyobb a soronkénti ülésszám, annál nagyobbnak tartom a katasztrófa esélyét.
Flightlane
50-99 hsz.
50-99 hsz.
Avatar
 
Hozzászólások: 53
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: freemaki | Dátum: 2017.03.20. 21:20 | Re: Winglet és új belső lépcső lehet az A380-asokon


sondor961 írta:
Azért azt már az Airbusnál is tudják, hogy 1 Tim Clark nem csinál nyarat....


Persze, jó lenne más vevő is, de azért ne feledjük, hogy egy jó upgrade esetén annyit rendelnének egyedül, ami 4-5 évre lefedné a gyártást...


Flightlane írta:
Gondolom, hogy 3+5+3 lenne az ülés elrendezés;


Nem lesz 11 szék egy sorban. Inkább átállnak 2 osztályra, de egy Emirates nem megy az AA vagy AirBerlin felé komfortban... :D
freemaki
100-299 hsz.
100-299 hsz.
 
Hozzászólások: 100

Hozzászólás Szerző: sondor961 | Dátum: 2017.03.20. 21:31 | Re: Winglet és új belső lépcső lehet az A380-asokon


Flightlane írta:Soronkénti 11 ülésnél hogyan alakul a vészkiürítési idő kritérium ? Lesz-e több vészkijárat?

Nem változik, tehát kellő számú vészkijárat hiányában nem is tervezhetnének soronkénti 11 ülést. Az "esetleges torlódás" meg kibukna a vészkiűrítési gyakorlaton....
sondor961
1000+ hsz.
1000+ hsz.
 
Hozzászólások: 1006
Tartózkodási hely: Budapest - Kispest

Hozzászólás Szerző: sondor961 | Dátum: 2017.03.21. 00:19 | Re: Winglet és új belső lépcső lehet az A380-asokon


freemaki írta:egy jó upgrade esetén annyit rendelnének egyedül, ami 4-5 évre lefedné a gyártást...

Ennél van 1 sokkal fontosabb kérdés: Rendelnének-e annyit, hogy megtérüljön az "upgrade" /pontosabban a neosítás/ költsége? - Mert ellenkező esetben csak a veszteséget növelnék. Jelen állás szerint ugyanis SOHA nem fognak megtérülni az A380 fejlesztésére költött milliárdok. /Hiszen 2 éve még a gyártás is veszteséges volt.../
sondor961
1000+ hsz.
1000+ hsz.
 
Hozzászólások: 1006
Tartózkodási hely: Budapest - Kispest

Hozzászólás Szerző: amanitin | Dátum: 2017.03.21. 06:49 | Re: Winglet és új belső lépcső lehet az A380-asokon


szerintem jól teszik, hogy pátyolgatják a 380-at akár olyan áron is, hogy mínuszban jön ki. Az érzésem szerint jönnek még idők nemsokára, amikor relevánssá válik a gép
amanitin
25-49 hsz.
25-49 hsz.
 
Hozzászólások: 49
Szólj hozzá az AIRportal.hu híreihez a Facebookon

Vissza: Légiközlekedési hírek, cikkek


Vissza: Repülőgépgyártók hírei archívum


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég

Hirdetés