Mostanában kellene teljesítenie szűzfelszállását az Airbus új generációs hajtóművekkel és más fejlesztésekkel korszerűsített A330-900neo típusának, ám a programért felelős Didier Evrard nyilatkozata szerint csak a nyáron repülhet először, a Rolls-Royce hajtóműgyártó késlekedése miatt. Így már biztos, hogy nem tartható az első példányok idén év végi forgalomba állítása, csak 2018 elején kaphatják meg az üzemeltetők a repülőgépeiket.

Forrás: Airbus | © AIRportal.hu

Forrás: Airbus

Immáron teljesen biztos, hogy több hónapot csúszik az Airbus A330neo programja.

Az új generációs hajtóművekkel és az A350-estől örökölt más fejlesztésekkel korszerűsített szélestörzsű típus a szűzfelszállását az idei év első hónapjai helyett csak a nyáron teljesítheti – írja az aero.de portál Didier Evrard programfelelős nyilatkozatára hivatkozva.

A késés oka a Rolls-Royce gyár, amely a Trent 7000 típusú hajtóműveket szállítja az A330neo-khoz, ám késésben van a fejlesztéssel. A hírek szerint ez az A350-esekhez és a Boeing konkurens 787-eséhez szállított hajtóművek miatti „kumulatív hatás” következménye, nem műszaki okok állnak a háttérben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az idén év elején Fabrice Brégier Airbus-vezér beszélt erről, de akkor még úgy tervezték, 2017 első félévében sor kerülhet az A330neo szűzfelszállására, most úgy tűnik, ehhez képest is tolódik egy kicsit az ünnepi esemény. Ezzel pedig már biztosnak tűnik, hogy 2017 vége helyett csak 2018 elején jutnak hozzá az első üzemeltetők, így például a TAP portugál légitársaság a megrendelt repülőgépeikhez.

Ahogy arról az AIRportal.hu is beszámolt, tavaly szeptemberben kezdték meg az újrahajtóművezett típusváltozat első példányának, egy A330-900neo-nak a végszerelését, majd teljes gyári festésben is bemutatták a repülőgépet decemberben. Eddig 186 példányban rendelték meg a jelenlegi A330-asok 242 tonnás maximális felszállósúlyú változatára épülő neo-verziókat.

A fejlesztéseknek köszönhetően alacsonyabb üzemanyag-fogyasztású, új generációs repülőgépeket az A350-esek kisebb testvéreinek, illetve olcsóbban beszerezhető alternatívájának szánja a gyár. De számításaik szerint a konkurens Boeing 787-esekhez képest is alacsonyabb a teljes működtetési költségük.

Az A330neo már kész prototípusa a festést követően még hajtóművek nélkül. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Az A330neo már kész prototípusa a festést követően még hajtóművek nélkül. (Fotó: Airbus)