Szigorú szabályozást vezetett be a Dubai Airports 2017. március 8-tól, mely minden a Dubai International (DXB) repülőtérre érkező, vagy onnan induló utas, valamint a repülőtéren átszálló utasok csomagjára egyaránt vonatkozik. A korlátozás a különleges alakú és nagy méretű csomagokat érinti.

Az új szabályok szerint a repülőtérre közlekedő légitársaságok nem vehetnek fel feladott poggyászként olyan csomagokat, amiknek nincs legalább egy lapos felülete.

Forrás: Dubai Airports | © AIRportal.hu

Forrás: Dubai Airports

Az ilyen csomagokat a légitársaságok nem engedhetik fel a fedélzetükre, vagy külön díjazás mellett dobozokba kell azokat becsomagolni a check-in-nél a földi kiszolgáló munkatársaknak.

A repülőtér üzemeltető azzal indokolja a döntést, hogy ezek a megszokottól eltérő alakú és/vagy különlegesen nagy méretű csomagok zavarokat okozhatnak a repülőtér egyébként high-tech csomag-továbbító rendszereiben.

Azok a csomagok, amik egyetlen sík felülettel sem rendelkeznek a legnagyobb eséllyel okoznak leállásokat az automatikus csomag-továbbító rendszerek egyes részein, ez pedig „forgalmi dugókat”, torlódásokat eredményezhet a rendszerekben, mely késésekhez vezethet, illetve növeli a csomagok elkeveredésének kockázatát.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A repülőtér a honlapján és tájékoztató táblákon hívja fel az utasok figyelmét az új szabályzásra, valamint értesítették a repülőtérre közlekedő légitársaságokat is, hogy frissítsék információs oldalaikat.

A dubaji DXB repülőtér poggyászkezelő rendszere az egyik legnagyobb a világon, 140 kilométeres futószalag hálózattal rendelkezik. A rendszerben 15 000 futószalag szállítja a csomagokat és 21 000 motor felelős azok meghajtásáért. Az idén januárban 8 milliós utasforgalmú repülőtér 9,3 millió csomagot kezelt az év első hónapjában. Egy csomag átlagosan 29 percet tölt el a poggyász-továbbító rendszer útvesztőiben.