2017. március 7-én, közép-európai idő szerint az esti órákban gördül ki a Boeing 737 MAX 9 prototípusa az amerikai gyártó hangárjából.

Az új generációs CFM International LEAP-1B hajtóművekkel felszerelt repülőgép székezéstől függően 178-220 utas szállítására lesz képes, a maximális befogadóképessége húsz utassal több, mint a 8-as alapverzióé, míg hatótávolsága megegyezik a kisebb testvérével: 6 510 km.

A repülőgép törzsének hossza 42,2 méter, mely 2,7 méterrel hosszabb a 39,5 méteres MAX 8-nál. A 9-es szárnyfesztávolsága 39,5 méter, maximális felszállótömege 88 314 kg.

A prototípus első felszállását 2017. áprilisára tervezi a gyártó.

Amint arról korábban beszámoltunk a 737 MAX 9 változat eladási számai egyelőre elmaradnak a gyártó várakozásaitól, ezért a Boeing a legfontosabb vevőivel tárgyal arról, hogy beindítsa a 737 MAX típus még hosszabb változatát. Az amerikai gyártó a 10X-nek nevezett verzióval venné fel a versenyt az Airbus A321neo-jával, amelyből háromszor annyit rendeltek eddig a légitársaságok, mint a Boeing konkurens 737 MAX 9-eséből.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A 737 MAX család különböző változataiból eddig több, mint 3600 példányra szerzett megrendelést a Boeing 83 vásárló részéről.

A 737 MAX típuscsalád a gyártó grafikáján, melyen még a legnagyobbnak szánt 10X verzió nem szerepel. (Forrás: Boeing Company) | © AIRportal.hu

A 737 MAX típuscsalád a gyártó grafikáján, melyen még a legnagyobbnak szánt 10X verzió nem szerepel.
(Forrás: Boeing Company)