Az átszervezés alatt álló Air Berlin a következő hetekben három A330-200-ast ad a flottájához. A hosszú távú járatait így már tizenhét szélestörzsű Airbus szolgálja majd ki. A jövőben azonban valószínűleg az új generációs A330-900neo típussal frissíti fel a gépparkot a cég.

Az airberlin egy A330-as repülőgépe. (Forrás: airberlingroup) | © AIRportal.hu

Az airberlin egy A330-as repülőgépe. (Forrás: airberlingroup)

Miután az idei nyári menetrendtől megszűnik az American Airlines és az Air Berlin közötti code-share megállapodás, a német légitársaság három A330-200-assal erősíti meg a hosszú távú járatait kiszolgáló gépparkját – írja az atwonline.com portál.

Így, mivel eddig tizennégy darabot üzemeltettek a típusból, a nyári menetrendre összesen tizenhét példány szolgálja majd ki az Air Berlin interkontinentális járatait.

Az első, 290 ülőhellyel berendezett A330-as még ebben a hónapban szolgálatba áll, a következő kettő pedig legkésőbb április végéig csatlakozik a flottához.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az egyik legismertebb információs oldal szerint egy példány az olasz Eurofly-nál kezdte a pályáját, legutóbb a spanyol Evelopnál repült, kettő pedig a brazil TAM légitársaságtól érkezik. Feltehetően a belső átrendezése miatt kell még heteket várnia az Air Berlinnek az üzembe állítással.

A repülőgépeken tizenkilenc fekvőhellyé alakítható business-ülés és 271 turista osztályú szék lesz, utóbbiak közül 46 darab XL néven nagyobb sortávolsággal, hasonlóan a flotta meglévő példányaihoz.

A cég alkalmazottai közül számos pilótát és légiutas-kísérőt képeztek ki a típusra, hogy a növekvő járatszámot kiszolgálják. Thomas Winkelmann vezérigazgató úgy fogalmazott: a három újabb A330-as forgalomba állítására azért van szükség, hogy hozzáigazítsák az úthálózatukat az utasok igényeihez, azaz bővítsék az Egyesült Államokba irányuló járataikat. Ezzel még egy lépést tesznek a hálózatos légitársasággá váláshoz – tette hozzá.

Az Air Berlin hetente 84 járatot indít a nyári menetrendben Németországból New Yorkba, Bostonba, Miamiba, a floridai Fort Myersbe, Chicagóba, Los Angelesbe, San Franciscóba és Orlandóba. A mostantól Berlinre és Düsseldorfra mint két bázisra koncentráló légitársaság ezeken kívül Cancun, Varadero, Havanna, Punta Cana és Puerto Plata, valamint Curacao felé indít járatokat.

Amint az AIRportal.hu többször is beszámolt róla, az Air Berlin a súlyos, évek óta húzódó pénzügyi válságon úgy próbál túllendülni, hogy harmincnyolc A320-típuscsaládba tartozó gépét bérbe adja a Lufthansa-csoportnak, és visszahúzódik a berlini, valamint düsseldorfi bázisára, mintegy hetven repülőgépet megtartva a központi üzemeltetésében.

A napokban a Lufthansa-leány Eurowings meg is kezdte az első Air Berlin A320-asok üzemeltetését, amelyeket személyzetükkel együtt bérelnek. A maradék géppark az Etihad és a Tui vezetésével egy nyaralójáratokra specializálódott új csoportba kerül majd. A svájci leánycég, a Belair vélhetően megszűnik márciustól, az osztrák Fly Niki pedig az Etihad-Tui által létrehozandó cégben oldódik fel.

Egyes hírek szerint, miután lemondta a Boeing 787-9-esekre szóló megrendelését, a jövőben új generációs A330neo-típussal frissíti majd flottáját a német légitársaság. Az aero.de korábban arról írt, hogy az ALC lízingvállalattól bérelnének majd A330-900-asokat, amelyekből a cég huszonötöt rendelt összesen.

Az Airbus gyártósorát figyelő adatbázisok szerint az 1844-es sorszámú, előirányzott A330-900-as az Air Berlinre van nevesítve. Így a belsős, névtelen forrás információi akár igazak is lehetnek, de bejelentés még nem történt erről.

Egy múlt évi prezentációban csak annyi látszott, hogy valóban „új generációs szélestörzsűekkel” kívánja fiatalítani a flottát a légitársaság.