Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség előzetes adatai szerint biztonságosabb volt a repülés 2016-ban, rekord alacsony volt a halálos balesetek száma, a súlyos incidenseké viszont emelkedést mutat.

Fotó: FAA | © AIRportal.hu

Fotó: FAA

Az európai szervezet adatsora szerint összesen 8 halálos kimenetelű baleset volt 2016-ban, ezekben 255-en vesztették életüket, ez a második legalacsonyabb szám, ennél csak 2013-ban haltak meg kevesebben repülőbalesetben, akkor 185-en haltak meg, viszont akkor 13 balesetben vesztették életüket ennyien.

A 2016-os nyolc balesetben kettő áruszállító járatot érintett, három baleset (a West Atlantic CRJ-200-asát, az Egypt Air A320-asát és a Pakistani ATR-ét érintő eset) repülési magasságon, három megközelítéskor (Fly Dubai Boeing 737-esének baleset Rostovban, az Emirates 777-300-asának balesete Dubajban és a Lamia Avroliner katasztrófája Kolumbiában) történt, egy baleset pedig hátratoláskor történt, utóbbi egy Boeing 727-est érintett Kolumbiában.

Az EASA elemzése rámutatott arra is, hogy a balesetek és súlyos incidensek száma a 2007-2015 közötti időszakban összességében folyamatosan csökkenő trendet mutat. Ezzel ellentétben a súlyos incidensek száma tízéves csúcsot ütött meg 101 esettel, ez 38 százalékos emelkedés 2015-höz viszonyítva, míg a balesetek száma rekord alacsony 18 volt, egy évvel korábban 26-ot rögzítettek.

Ennek köszönhetően a súlyos incidensek aránya 9-ről 16-ra nőtt egymillió járatonként.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A balesetek 56 százaléka a repüléshez, 21 százaléka műszaki okhoz, 5,8 százaléka légiforgalmi irányításhoz, 4,4 százaléka repülőtéri üzemhez köthető. A tízéves trendhez képest nőtt a rendszerhiba, és a futópálya elhagyás miatti baleset és csökkent a földi mozgásból, illetve folyópályán összeütközésből eredő balesetek aránya.